خشم «هاآرتص» از «بهار عبری»: تحلیل‌ها از پایان اسرائیل را محکوم می‌کنیم

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ضمن انتقادشدید از رسانه‌‌های عربی در استفاده از اصطلاح «بهار عبری» برای تحولات فعلی تل‌آویو، اعلام کرد که تحلیل‌ها مبنی بر «پایان اسرائیل» را محکوم می‌کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتقاد از رویکرد رسانه‌های عربی به ویژه مصری در قبال تظاهرات جاری در سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرد که استفاده از عنوان «بهار عبری» در پوشش خبری بحران فعلی رژیم صهیونیستی نوعی شوک است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، این روزنامه عبری با بیان اینکه رسانه‌های مصری آنچه را که در سرزمین‌های اشغالی اتفاق می افتد، به عنوان «وضعیت اضطراری» توصیف می‌کنند، افزود: گروهی از خبرنگاران مصری در گروه‌های واتس‌اپ خود تظاهرات اخیر تل‌آویو را با رویدادهای «میدان التحریر» قاهره در سال ۲۰۱۱ مقایسه کردند.

در حالی که کاربران عرب‌زبان شبکه‌های اجتماعی، روز گذشته و در پی افزایش اعتراضات صهیونیست‌ها به کابینه نتانیاهو، هشتگ «الربیع العبری/ بهار عبری» را ترند کردند، این روزنامه عبری توصیف برخی رسانه‌ها از تحولات تل‌آویو به عنوان «پایان اسرائیل» را محکوم کرد.

روز گذشته، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در یک پیام صوتی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر فعلی تل‌آویو خواست تا این تصویب قانونی این طرح بحث برانگیز را متوقف کند. او اذعان کرده بود که «اسرائیل در خطرناک‌ترین نقطه وجود خود از زمان جنگ اکتبر با مصر در سال ۱۹۷۳ به سر می برد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته، دوشنبه بعد از فشارهای فراوان و رایزنی‌های گسترده با رهبران ائتلافش، از توقف طرح جنجالی خود درباره سیستم قضایی این رژیم خبر داد و گفت: تصمیم گرفتم که طرح تغییرات در سیستم قضایی را متوقف کنم و به گفت‌وگو فرصت دهم.

نتانیاهو  در ادامه مدعی شده بود که «گروه اندکی وجود دارد که آماده استفاده از خشونت و برافروختن آتش بوده و خواستار عدم حضور نظامیان در ارتش می‌شود و اسرائیل بدون ارتش استوار نخواهد ماند».

با این وجود اما رهبران جنبش اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی به این عقب‌نشینی نتانیاهو اکتفا نکرده و خواستار ادامه مبارزه در خیابان‌ها و عدم تسلیم شده‌اند؛ آن‌ها در این باره تصریح کردند که اعتمادی به اظهارات نخست‌وزیر کابینه ندارند و در خیابان خواهند ماند.

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه