پالتیکو: دولت بایدن باید مانع از نزدیکی روابط سوریه با کشورهای عربی شود

یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که برخی مقامات سابق آمریکا در نامه‌ای از دولت «جو بایدن» خواسته‌اند تا مانع از نزدیکی روابط سوریه با کشورهای عربی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، روزنامه آمریکایی «پالتیکو»، در گزارشی نوشت که گروهی از مقامات، محققان و کارشناسان سابق آمریکایی با ارسال نامه‌ای به دولت فعلی از مسئولان کشورشان خواستند تا تلاش بیشتری برای جلوگیری از نزدیکی روابط سوریه با کشورهای عربی انجام دهند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، در نامه‌ای که روز گذشته، دوشنبه ۲۷مارس برای «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شده، آمده است: عادی‌سازی بی قید و شرط با نظام دمشق اجتناب‌ناپذیر نیست؛ مخالفت با عادی‌سازی با این رژیم هم به تنهایی در قالب کلمات کافی نیست. تایید بی‌صدا، کوته‌بینانه است و برای هر امیدی به امنیت و ثبات در منطقه مضر است.

امضاکنندگان این نامه نگرانی خود را از سیاست‌های دولت بایدن در قبال سوریه ابراز کرده و خواستار فشار بیشتری بر دولت‌های خارجی برای بازگرداندن هزاران زندانی مظنون به عضویت در داعش و تهیه طرحی جایگزین برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به سوریه شدند.

در میان افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند، نام‌ افرادی همچون «کنت مک کنزی»، فرمانده سابق سنت‌کام، «فردریک هاف»، «جیمز جفری» و «جوئل ریبرن» از فرستادگان سابق کاخ‌سفید به سوریه و «جفری ولتمن» و «آن پترسون» دیپلمات‌های ارشد سابق آمریکایی وجود دارد.

دولت آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد عادی‌سازی روابط با دولت سوریه را ندارد. این نامه در شرایطی برای بایدن ارسال شده که تعدادی از کشورهای عربی پس از سال‌ها سردی روابط و تنش، تماس‌های خود را با دولت دمشق برای ازسرگیری روابط آغاز کرده‌اند.

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه