اقامت 37 هزار مسافر نوروزی در 8 فروردین در گلستان

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت قریب به ۳۷ هزار نفر-شب اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در روز گذشته (هشت فروردین) در استان خبر داد.

محمد جواد ساوری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد افزایش میزان ماندگاری مسافران در گلستان هستیم.

وی اضافه کرد: معرفی هدفمند جاذبه‌های گردشگری، بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها، فراهم کردن شرایط راهنمایی مسافران با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه اعضای جوانان هلال احمر، استقرار اکیپ‌های نوروزی در ورودی‌ها و نقاط مختلف استان از جمله عوامل موثر در این امر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: در روز گذشته ۳۶ هزار و ۹۹۰ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

ساوری اضافه کرد: از این تعداد ۲۰هزار و ۴۲۳ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان ۱۴هزار و ۱۵۳ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۲هزار و ۴۱۴ نفر نیز در اقامت‌گاه‌های اضطراری سطح استان اقامت داشته‌اند.

وی بیان کرد: روز گذشته یک هزار و ۶۱۵ مسافر و گردشگر در هتل‌های استان اقامت کردند و ۳هزار و ۳۳۸ نفر نیز در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی استان اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و تاریخی استان گلستان برای بسیاری از مسافران نوروزی از جذابیت قابل توجهی برخوردار است و همه ما باید تلاش کنیم که این جذابیت‌ها بیشتر به مردم معرفی شود.

ساوری گفت: در روز گذشته ۳۸۸هزار و ۱۲۵ بازدید نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی توسط مسافران در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۸۲ هزار و ۴۹۹ مورد  از جاذبه‌های طبیعی، ۳۹هزار و ۵۵۲ بازدید از زیر ساخت‌های گردشگری استان، ۵۸هزار و ۷۴۸ بازدی از اماکن تاریخی گلستان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان ۶۱هزار و ۶۷۰ بازدید بود و ۳هزار و ۷۰۴ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد. 

ساوری بیان کرد: همچنین ۴۱هزار و ۷۰۷ نفر در روز گذشته از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز ۲۴۵ بازدید بوده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه