شعار سال یک‌راهبرد تحول آفرین است/ سیاست مجلس در طرح عفاف و حجاب

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:شعار سال یک راهبرد تحول آفرین است و نباید تنها به عنوان شعار به آن نگاه کرد.

 

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تغییر و حرکت به سوی تعالی است.

وی ادامه داد: نشست با رسانه‌ها فرصتی برای هم‌اندیشی و بهبود شرایط فعالیت رسانه‌ها است و ما نسبت به رسانه‌ها مسوولیت داریم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تحقق شعار سال باید به چند نکته توجه کنیم و باید بپذیریم شعار سال یک راهبرد تحول‌آفرین است.

منتظری بیان کرد: نیاز است دولت برنامه کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی را به مردم ارائه دهد و برنامه کوتاه مدت مبتنی بر اولویت‌ها برنامه‌هایش را با محوریت معیشت ارائه کند.

وی اضافه کرد: در برنامه بلند مدت برنامه امیدآفرین و قابلیت پیش‌بینی پذیری باشد و اگر پیش‌بینی پذیر نباشد ضریب ریسک‌بالایی خواهد داشت.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من به وزیر اقتصادی و دارایی اجرای یک پویش ملی درخصوص کنترل تورم و رشد تولید بود که با بهره‌گیری از دانش مردمی به یک الگوی مناسب ملی خواهیم رسید و شاهد افزایش احساس مسوولیت اجتماعی خواهیم بود.

منتظری گفت: باید از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم و با این مجموعه‌ها مشورت کنیم.

وی افزود: وزیر اقتصاد فرزند استان گلستان است و این را بهانه‌ای قرار دهیم تا گلستان پایلوت اجرای این پویش باشد تا پس از کسب موفقیت آن را در عرصه ملی اجرایی کنیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما راهی جز مردمی کردن اقتصاد نداریم و مردم همیشه ثابت کردند پشتیبان نظام، انقلاب و کشور خود هستند و باید مردم را در عرصه اقتصاد نقش‌آفرین کنیم.

منتظری تاکید کرد: من نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی نوشتم و گفتم که درب مجلس را یک هفته ببندیم و نشستی با متخصصان اقتصادی داشته باشیم تا به یک راهکار و درمان اساسی اقتصادی برسیم تا مردم به یک آرامشی برسند.

وی افزود: توجه جدی به بخش خصوصی راهکار دیگر مهم حل مشکلات اقتصادی است، ما هنوز‌ بخش خصوصی را باور نکردیم در حالی که بدون بکارگیری بخش خصوصی مشکلات اقتصادی ما حل نخواهد شد.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه یک هزار میلیارد تومانی برای پروژه بیمارستان پنج آذر گرگان گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص پیدا کرده و با این شرایط بدون مشارکت بخش خصوصی پروژه‌ها به کندی به نتیجه می‌رسد.

منتظری گفت: در حمایت از سرمایه‌گذار شرایط خوبی نداریم و به استان سرمایه‌ستیز تبدیل شده‌ایم.

وی اضافه کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری هنوز فقط یک شعار است و بروکراسی‌های شدید اداری سرمایه‌گذاران را در استان با مشکل مواجه کرده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به منطقه آزاد اینچه‌برون، افزود: توسعه این منطقه نیازمند توسعه زیرساخت است و ما برای این منطقه سه سرمایه‌گذار بزرگ آوردیم و مذاکره شد اما رفتند و دیگر بازنگشتند.

منتظری گفت: ما باید تلاش کنیم زیرساخت‌ها را برای حضور سرمایه‌گذاران گسترش دهیم.

وی در بخش دیگری در خصوص برنامه‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تدوین قانون اداره سازمان صدا و سیما، تبیین نظام جامع باشگاه‌داری و طرح عفاف و حجاب مهمترین مسائل در دست بررسی این کمیسیون در سال جاری است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقرر است برای این طرح از کار احساسی پرهیز شود و کار هوشمندانه و مبتنی بر داده‌های علمی و عملی باشد.

 منتظری بیان کرد: عملکرد ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و نیروی انتظامی در حالی که یک دستگاه مسوول در حوزه فرهنگی نیست، بالاترین امتیاز را کسب کرد و این نشان می‌دهد دستگاه‌های فرهنگی در حد انتظار در این بخش عمل نکردند.

وی افزود: در موضوعات اجتماعی و فرهنگی جامعه باید به یک اغنا و آگاهی برسد و بعد به عرصه اجرا در بیاید.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای مثال طرح فضای مجازی با وجود آنکه نیاز جامعه بود اما آمادگی لازم در جامعه ایجاد نشد و واکنش‌ها را دیدیم.

منتظری بیان کرد: در موضوع عفاف و حجاب، مجلس و دولت هر دو‌مسوولیت دارند و بنا است در این طرح محوریت مبتنی بر مسوولیت اجتماعی باشد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه