حسادت به قیمت تخریب

سودای ریاست بر اتحادیه با چاشنی حسادت به قیمت بی آبروئی صنعت کفش تبریز

سودای "ریاست بر اتحادیه کفاشان به هر نحوی" با درآمیخته کردن مسائل شخصی، هرچند به ظاهر می تواند برای ساعاتی کارساز شود اما این گونه مسائل باعث ایجاد اختلاف بین کفاشان با یکدیگر و مسئولان شده و در نهایت منجر به تخریب و ضربه زدن به برند کفش تبریز می شود

همزمان با آغاز سال نو، نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هنرهای تبریز، به همت شهرداری تبریز در محل عمارت تاریخی ساعت برپاست و گردشگران و مسافران نوروزی با حضور در این عمارت، با بخشی از فرهنگ تبریز آشنا می شوند. علاوه بر قسمت های مختلف این موزه یکی ازغرفه‌های پربازدید و متفاوت این نمایشگاه «غرفه دوخت زنده کفش تبریز» است که مورد استقبال گردشگران ایرانی و خارجی و همچنین خود مردم تبریز و مسئولان استانی و کشوری قرار گرفته است.

در سالیان گذشته نمایشگاه دوخت زنده کفش تبریز، توسط “چرم سی سی” که بنیانگذار آن به پدر کفش دستدوز معروف است برگزار می شد. اما امسال با عزادار شدن خانواده خادم خوئی و انصراف آن ها از حضور در این نمایشگاه، اتحادیه کفاشان تبریز با اسپانسری یکی از برندهای معروف تبریز و با دوخت استاد صمد فیاض از پیشکسوتان کفش دستدوز،  برگزاری این نمایشگاه را برعهده گرفتند.

تا این جای کار همه چیز عادی جلوه می دهد، اتحادیه کفاشان تبریز با مشارکت یک برند نام آشنا با حداقلی ترین امکانات و فضایی که در اختیارشان قرار گرفته، چرم وکفش تبریز را به بهترین نحو ممکن به بازدیدکنندگان معرفی می کنند.

اما ماجرا از آن جا آغاز می شود که غرفه دوخت زنده کفش تبریز، امسال با سال های قبل یک تفاوت اساسی دارد و آن هم استقبال گردشگران و مسئولان و همچنین پوشش رسانه ای آن است. همزمان با برپایی این نمایشگاه، رسانه های پرمخاطب استان، صداوسیما و حتی بلاگرها، تصاویر و گزارش های مختلف از زوایای گوناگون اجرای دوخت استاد صمد فیاض و بازدید مسئولان و مردم از این غرفه را پوشش دادند و در تصاویر پخش شده علاوه بر بنر اتحادیه کفاشان تبریز، بنر و چهره جوان حامی این نمایشگاه نیز بارها منتشر شد. برخی از صاحبان برندهای کفش تبریز که در سودای ریاست بر اتحادیه کفاشان تبریز به هر دری می زنند و یک روز با روی آوردن به بازارگردی با مسئولان و روز دیگر با حضور در همایش های نیکوکاری و همایش های من درآوردی دیگر وهمچنین انواع و اقسام فعالیت های نخ نما شده دیگر تلاش می کنند به هر نحوی توجهات را به خود جلب کنند با مشاهده استقبال و انعکاس اخبار و گزارش های غرفه دوخت زنده کفش تبریز در رسانه های پرمخاطب و تاثیرگذار به تکاپو افتاده و با روی آوردن به پیج های معلوم الحال در فضای مجازی و با روش فشار بر شهردار و اعضای شورای شهر قصد تخریب و زیر سوال بردن اجرای دوخت زنده کفش تبریز در آخرین روزهای برگزاری این نمایشگاه را دارند.

این حاشیه سازان بخیل شاید نمی دانند سودای “ریاست بر اتحادیه به هر نحوی” با درآمیخته کردن مسائل شخصی، هرچند به ظاهر می تواند برای ساعاتی کارساز شود اما این گونه مسائل باعث ایجاد اختلاف بین کفاشان با یکدیگر و مسئولان شده و در نهایت منجر به تخریب و ضربه زدن به برند کفش تبریز که سالیان سال افراد مختلف برای معرفی آن زحمت کشیده و هزینه داده اند می شود.

شایسته است این دست از افراد به جای فشار به شهرداری و اعضای شورا و روی آوردن به رسانه ها و تلاش برای تعطیلی غرفه دوخت کفش تبریز که 2 روز دیگر به اتمام می رسد. از همین امروز با مذاکره با مسئولان شهرداری و سایرارگان ها و همکاری با رسانه ها به فکر مکانی بزرگتر با امکانات بیشتر و حضور برندها و پیشکسوتان کفش دست دوخت در مناسبت های دیگر و سال های بعد باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

2 دیدگاه

  • درود بر لسان روشنگر ايران(آذربايجان) 👏👏👏

  • چون کانون جولان و سوء استفاده دو تن از کاندیداهای انتخابات اتحادیه شده و از خلاء رئیس اتحادیه فرصت طلبی شده. متاسفم ب. شما رسانه بدون تحقیق اقدام به انتشار بیانات آن دو شدین. طلب شدین. وای بر شما.