فعالیت ۱۵ اکیپ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان در روز طبیعت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از فعال شدن ۱۵ اکیپ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در هفت شهرستان جنوبی خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها برای گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی به‌ویژه جنگل‌ها و مراتع این منطقه در روز طبیعت فعال خواهند بود.

 قاسم رحیمی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در جنوب کرمان،  به تمهیدات پیش‌بینی شده برای روز طبیعت در جنوب کرمان اشاره و اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از ابتدای تعطیلات نوروزی ضمن گشت‌زنی در سطح عرصه‌های ملی با اقدامات به‌موقع از هرگونه سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب از این عرصه‌ها جلوگیری کرده است.

وی هدف از آمادگی و گشت‌زنی مداوم اکیپ‌های حفاظت منابع طبیعی در روز طبیعت را پیشگیری از هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و همچنین جلوگیری، کنترل و اطفاء حریق‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مناطق حساس هفت شهرستان جنوبی کرمان اعلام کرد.

 رحیمی‌نیا با بیان اینکه روز طبیعت، روز آشتی مردم با طبیعت است، منابع طبیعی را یک نعمت خدادادی برشمرد و گفت: هر فرد وظیفه دارد تا به‌منظور حفظ حیات همه موجودات زنده به‌ویژه جامعه بشری نسبت به حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع تلاش کند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: مردم در روز طبیعت با حفظ بهداشت عرصه‌های جنگلی و مرتعی از رها کردن هرگونه زباله، قطع سرشاخه‌ درختان و یا بوته‌ها و همچنین روشن کردن آتش در نزدیکی آنها به‌شدت اجتناب کنند.

 وی با اشاره به اینکه صیانت از منابع طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان‌پذیر است، افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند هرگونه تخریب، تصرف اراضی ملی و یا آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ کد امداد جنگل و مرتع این اداره کل اطلاع دهند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه