آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در کرمان مهار شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان از وقوع آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در خیابان خواجوی کرمانی خبر داد و گفت: با تلاش آتش‌نشانان آتش مهار و از سرایت آن به دیگر واحدهای این مجتمع جلوگیری شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمان به نقل از امور ارتباطات و اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، ابراهیم بابایی با بیان اینکه وقوع یک فقره آتش‌سوزی در طبقۀ سوم یک مجتمع چهار طبقه واقع در خیابان خواجوی کرمانی در ساعت ۱۱ و ۵۴ دقیقه دهم فروردین‌ماه به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اعلام شد، گفت: خوشبختانه به هیچکس از ساکنان این مجتمع مسکونی آسیبی وارد نشده است.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان تصریح کرد: تاخیر ایجاد شده در گزارش وقوع آتش‌سوزی به سامانه ۱۲۵ که به‌دلیل عدم حضور ساکنین در منزل ایجاد شده بود، شرایط را به‌نحوی رقم زده بود که تمامی واحدهای مسکونی مجتمع در معرض حریق بوده و بیم گسترش قابل توجه آتش‌سوزی و تحمیل خسارات بسیار زیاد می‌رفت. بنابراین در یک برنامه عملیاتی استاندارد، حساب شده و دقیق، خودروهای عملیاتی پشتیبان و دستگاه‌های تنفسی هوای فشرده در کوتاهترین زمان ممکن فراخوان شده و به لطف خدای متعال و با جان‌فشانی و از خودگذشتگی آتش‌نشانان فداکار از وقوع حوادث ثانویه‌ای که استعداد تبدیل شدن آن به فاجعه‌ای عظیم وجود داشت، جلوگیری شد.

وی افزود: آتش‌نشانان از سه ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از پنج دستگاه خودرو اطفائی و نجات به محل حادثه اعزام و در شرایط بسیار سخت عملیاتی، پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی جلوگیری کردند.

بابایی بیان کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه