هشدار زرد هواشناسی کشاورزی در کرمان/ خسارت سرمازدگی در کمین محصولات شمال و غرب استان

سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دما و خسارت به محصولات کشاورزی در شمال و غرب استان کرمان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمان، بنا به اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت روز شنبه، کاهش دما در شمال و غرب استان آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات زراعی و باغی در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

کاهش دما و امکان خسارت به باغات و مزارع در شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، صفاییه، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان خواهد بود.

 سرمازدگی شکوفه درختان، جوانه‌ها و شاخه‌های جوان، خسارت به مزارع، خسارت به سیستم‌های آبیاری تحت فشار، افزایش مصرف حامل‌های انرژی اثرات مخاطره این پدیده است.

تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر(پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، تامین سوخت، سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات(در ساعات نزدیک صبح و بامداد)، عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که دما به زیر صفر می‌رسد، اطلاع‌رسانی به‌موقع و آمادگی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه جهاد کشاورزی شمال استان توصیه می‌شود.

ایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه