شکوفایی اقتصادی با اجرای طرح مولدسازی محقق می‌شود

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی شکوفایی اقتصادی، فعالیت دوباره مجموعه‌های راکد و غیرفعال، زدودن محرومیت از مناطق محروم در راستای اجرای عدالت را از مزایای طرح مولدسازی برشمرد.

محمدرضا گودرزی در گفت وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در اراک پیرامون طرح مولد سازی و فروش اموال مازاد اظهار کرد: از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در اجرای این قانون با آن مواجه می‌باشیم عدم همکاری مؤثر دستگاه‌های اجرائی در خصوص معرفی اموال و دارایی‌ها و عدم ثبت اموال مذکور در سامانه سادا است که به عناوین و بهانه‌های مختلف از اجرای آن امتناع می‌ورزند.

وی تصریح کرد: علیرغم اعلام اموال توسط دستگاه‌های اجرائی مربوطه و بازدید میدانی از املاک مازاد واقع در شهرستان‌ها و طرح و تصویب فروش آن در کارگروه مولدسازی و فروش دارایی‌های دولت و همچنین اخذ مجوز قانونی مربوطه از وزیر امور اقتصادی و دارایی، متعاقباً فرمانداران طی مکاتبات متعدد خواستار لغو فروش آن شده و بر این موضوع اصرار می‌ورزند.

 سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی عدم فرهنگ سازی مناسب در خصوص ضرورت ساماندهی اموال و دارایی‌های دولت به نحوی که مدیران دستگاه‌های اجرایی از دست دادن اموال و دارایی‌ها را نشانه ضعف مدیریتی خود تلقی کرده و مردم  نیز در این خصوص واکنش منفی نشان داده و در این زمینه همکاری مناسبی ندارند، را از چالش‌های این طرح برشمرد.

گودرزی گفت: به دلیل رکود نسبی که در خرید و فروش زمین و املاک در سطح کشور با آن مواجه می‌باشیم، علیرغم تصویب فروش اموال و قرار گرفتن مشخصات املاک از طریق سامانه ستاد و تبلیغات محیطی و... ، بعضاً بدلیل نبود مشتری فروش املاک و اموال عملاً متوقف مانده و این درحالی است که طی مراحل مربوط به تعیین قیمت کارشناسی و... فرآیندی زمانبر بوده و مستلزم انجام هزینه‌هایی می‌باشد که در این خصوص پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های نظارتی متناسب با اقتضائات و شرایط موجود همکاری لازم را با کارگروه استانی و دستگاه‌های اجرائی ذیربط در خصوص فروش املاک و اموال مازاد معمول فرمایند.

 وی تاکید کرد:  اجرای طرح مولدسازی موجب افزایش ثروت ملی و زدودن محرومیت از مناطق کم برخوردار می‌شود و اقدام بزرگی است که دولت جرأت اجرای آن را پیدا کرده و در آن عزم جدی دارد.

گودرزی شکوفایی اقتصادی، فعالیت دوباره مجموعه‌های راکد و غیرفعال، زدودن محرومیت از مناطق محروم در راستای اجرای عدالت همه جانبه، شفافیت در اقتصاد و چابک‌سازی دستگاه‌ها از مزایای طرح مولدسازی برشمرد.

به گفته وی یکی از راهبردهای طرح مولدسازی افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی است، با اجرای درست این طرح می‌توان از اتفاقات نامبارکی که در خصوصی‌سازی اتفاق افتاد، جلوگیری کرد.

پایان پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه