ائمه جمعه کرمان امروز چه گفتند؟

ائمه جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و توصیه بر حفظ و حراست از محیط زیست در روز طبیعت، بر تحقق شعار سال از سوی دولتمردان تأکید کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اظهار کرد: ماه رمضان ماه خودسازی و افزایش معرفت نسبت به خداوند است.

تقدیر امام جمعه کوهبنان از خدمات جهادی بسیج و سپاه در ایام نوروز

 وی با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، گفت: در سال ۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رای دادند تا نظام احسان، عدل و شهادت در برابر نظام ظلم و طاغوت تشیکل شود.

 حجت الاسلام جعفری با استناد به منویات مقام معظم رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی سربلند و با عزت راه خود را ادامه می‌دهد در حالی که یک نظام توحیدی و الهی است.

 وی ابراز داشت: در آستانه روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت قرار داریم. در این روز مردم به دامن طبیعت برای تفریح سالم می‌روند که امسال همگان حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

 امام جمعه کوهبنان بیان داشت: اسلام بر طبیعت و تفریح سالم همچنین مواظبت از منابع طبیعی تاکید دارد لذا باید در این روز طبیعت را تخریب نکنیم.

وی از اقدامات سپاه و بسیج در اردوهای جهادی اعم از ویزیت رایگان به همراه توزیع دارو، توزیع کمک‌های مومنانه ، کاشت درخت، اهدای جهیزیه، توزیع افطاری ساده، اهدای ۲۲۰ بن خرید پوشاک، توزیع گوشت گرم، تجهیز خانه‌های ورزش و دیگر موارد قدردانی کرد.

خطیب جمعه کوهبنان در بخش دیگری از سخنان درگذشت موذن، مجری و مکبر نماز جمعه مرحوم موسی پارسا که بیش از ۴۰ سال در مساجد شهرستان و نماز جمعه فعالیت می‌کرد را تسلیت گفت.

مسأله اقتصاد ضرورت کشور است

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد نیز با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، آغاز سال تربیتی و خودسازی و سال اصلاح و ترقی است.

 بامری تصریح کرد: ۱۲ فروردین روزی است که ملت ما با بیش از ۹۸ درصد جمهوریت و اسلامیت را در ایران انتخاب کردند و بزرگداشت این روز بدین جهت است، به بیان امام خامنه‌ای عزیز، آنچه که ملت ما می‌داند و باید به‌درستی روی آن پافشاری کند، این است که نجات کشور و رسیدن به آن نقطه که شایسته این ملت است فقط در سایه اسلام و جمهوری و نظام اسلامی امکان‌پذیر است و لاغیر.

وی با بیان اینکه نامگذاری‌های سال نشان از فوریت و ضرورت مسأله اقتصاد برای کشور دارد، گفت: اینکه ۱۶ سال است که رهبر معظم انقلاب سالها را با شعار اقتصادی انتخاب می‌کنند این است که یکی از اولویت‌های اصلی و دغدغه‌های اساسی حکمرانی در کشور ما بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: یک اقتصاد پویا با تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان محقق می‌شود، تولیدات صنعتگران داخلی و ابتکارات شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند سهم صادرات را بالا ببرد و علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، کشور را در مصاف با بیگانگان قوی و قدرتمند کند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه