ثبت بیش از 800 هزار بازدید کننده از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مرکزی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در ایام ستاد اجرایی خدمات سفر مجموعا 800 هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی ثبت و در این بین شهرستان محلات بیشترین تعداد بازدید از جاذبه را به خود اختصاص داده است.

حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در اراک اظهار کرد: از ۱۶ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۲، مجموعا ۸۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی افزود: این آمار مربوط به مجموع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، مراکز صنایع‌دستی، موزه‌ها، جاذبه‌های طبیعی، دست ساز و مذهبی بوده و از جاذبه‌های طبیعی استان و تاریخی استان استقبال صورت گرفته است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: در بین ۱۲ شهرستان استان، به ترتیب شهرستان محلات با ۱۸۰ هزار نفر بیشترین بازدیدکننده ، شهرستان اراک و شهرستان خمین بعد از آن بیشترین میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری را به ثبت رسانده‌اند.

حسینی ادامه داد: همچنین در ایام مذکور به منظور بررسی ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران ۳۹۸ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در این ایام بیش از ۲۱ میلیون خودرو از محورهای استان تردد کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بر اساس آمار روزانه رسیده ۵۴۹۶ ماموریت اعزامی اورژانس و تعداد ۵۳ عملیات امدادی هلال احمر از شروع فعالیت ستاد نوروزی انجام شده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه