حرمت و شأن ماه رمضان به بهترین صورت ممکن حفظ شود

امام جمعه اراک گفت: باید حرمت و شأن ماه بندگی خدا، ماه رمضان به بهترین صورت ممکن حفظ شود، افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند، باید از روزه‌خواری در ملا عام خودداری کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اراک آیت‌الله دری نجف‌آبادی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: باید حرمت و شأن ماه بندگی خدا، ماه رمضان به بهترین صورت ممکن حفظ شود، افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند، باید از روزه‌خواری در ملا عام خودداری کنند.

وی افزود: روزه گرفتن یکی از دستورات اسلام و قرآن است، طبق تحقیقات دانشمندان روزه گرفتن فواید بسیاری برای سلامت انسان دارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: استان مرکزی جزو سه استان پرتردد کشور به خصوص ایام عید است، باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز مسوولان فرهنگی استان باید در این خصوص تذکرات لازم را به رانندگان و مسافران از طریق نصب بنر و... اراده دهند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه برخی افراد عمدا یا سهوا اقدام به روزه‌خواری در ملاعام می‌کنند که این کار صحیح نیست اضافه کرد: باید حرمت ماه خدا حفظ شود و افرادی که قادر به گرفتن روزه نیستند نباید نسبت به این ماه دهن کجی کنند.

وی افزود: باید شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان به طور کامل رعایت شود؛ نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی، رسانه‌ها و... باید اطلاع رسانی لازم در این زمینه را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی گفت: ملت ایران اسلامی در سال ۵۸ به طور قاطع و با اکثریت آرا به استقرار نظام اسلامی رأی دادند. انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی داشته و باید قدردان آن باشیم.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه