امام جمعه کرمان: جمهوری اسلامی مبتنی بر نگاه توحیدی الهی شکل گرفت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: نگاه به حکومت در بین اندیشمندان و انسان‌های فرهیخته دو نگاه بیشتر نیست، یک نگاه نظام حکومت را مبتنی بر انسان و جهان طبیعت می‌داند و کاملا مادی‌گرایی را محور حکومت می‌داند و مکتب حاکم بر شرق و غرب جهان هردو به این نوع نگاه می‌رسد نگاه دوم یک نگاه توحیدی الهی است که جمهوری اسلامی مبتنی بر این نگاه تشکیل شد.

  به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه یکی از ستون‌های مدافع پیامبر اسلام(ص) و ترویج دین اسلام بود.

 وی ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و روز تکریم خیران عنوان کرد: در میانه ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسبی است هرکسی به اندازه توانایی خود به هم‌نوع خود کمک کند به‌ویژه در این روزها که برخی خانواده‌ها در سختی که قرار دارند.

 حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: ۱۳فرودین ماه روز طبیعت نام‌گذاری شده و فرصت مناسبی است برای اینکه در کنار گردش و تفریحی که انجام می‌دهیم، به خلقت بی‌نقص نظام هستی فکر کنیم و به معرفت و شناخت خود بیفزاییم.

 وی ضمن تبریک ۱۲فرودین ماه روز جمهوری‌اسلامی ایران تصریح کرد: نگاه به حکومت در بین اندیشمندان و انسان‌های فرهیخته دو نگاه بیشتر نیست، یک نگاه نظام حکومت را مبتنی بر انسان و جهان طبیعت می‌داند ولا غیر و کاملا مادی‌گرایی را محور حکومت می‌داند و مکتب حاکم بر شرق و غرب جهان هردو به این نوع نگاه می‌رسد.

 وی ابراز داشت: نگاه دوم یک نگاه توحیدی الهی است. درست است این نظام هستی برای انسان خلق شده، اما تنها حوزه ماموریت انسان از تولد تا مرگ نیست، بلکه باید به جهان دیگر و سرانجام دیگر اعتقاد داشته باشد و این مسأله در اعمال، گفتار و رفتارش تاثیر دارد.

 حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: کسی که می‌خواهد برای انسان، نظام خلقت و جهان تا آنجا که در حد و توانش هست قانون و مقررات تنظیم کند، لازمه آن این است که که جهان و انسان را باید خوب بشناسد و وضع‌کننده این قوانین کسی جز خدا نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه آیا بدون حکومت می‌توان ظلم‌ستیز، طاغوت‌ستیز و فساد ستیز به‌صورت کامل بود، گفت:جمهوری اسلامی ایران با این نگاه شکل گرفته است و امام راحل می‌فرمود «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» زیرا تامین کننده هر دو حوزه برای پیشرفت ارتقاء بشر است.

  علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: مردم شهید پرور ایران اسلامی به ترکیب جمهوریت و اسلامیت رای داده‌اند و با رای بالا نوع حکومت خود را در شرایطی انتخاب کردند که هیچ تجربه‌ای از جمهوریت و اسلامیت غیر از تجربه صدر اسلام وجود نداشت.

 وی با اشاره به اینکه دشمنان به‌دنبال این بودند که یا اسلامیت و یا جمهوریت را خانه‌نشین کنند، ادامه داد: زمانی که جمهوریت در کنار اسلامیت قرار گرفت دستاوردهای شیرینی به وجود آمد که نمونه‌ای از آن خلق آمارهای شگفت‌انگیز جمهوری اسلامی ایران در عرصه خدمت و پیشرفت است.

 امام جمعه کرمان گفت: نمونه دیگر آن به میدان آوردن ده‌ها هزار جوان مخلص و مجاهد و سلحشوری است که خود را فدای خدمت به مردم و اسلام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به پیشرفت کشور در بخش علمی و فناوری و درخشیدن کشور در کرسی‌های برتر جهانی، دشمن نسبت به این مسأله خیلی حساس شده است و به‌دنبال این است که یا جمهوریت یا اسلامیت را به انحراف بکشاند.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: شعارهایی که در اغتشاشات و اعتراضات چند ماه اخیر شاهد بودیم، نشان از این داشت که دشمن دنبال خانه‌نشین کردن اسلامیت نظام بود و افرادی کم توجه، ناآگاه و احساسی را در صحنه عمومی کشور تجهیز کرد و به میدان فرستاد تا به جمهوریت تنها بدمند و اسلام را خانه‌نشین کنند،همان کاری که در طول تاریخ اتفاق افتاده است.

 حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: مراقبت و مواظبت از جمهوری اسلامی که تبلور جمهوریت آن انعکاس آرای مردم در شکل دادن مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور است، که نمونه آن برگزاری انتخابات متعدد است.

 وی تاکید کرد: در سالی جاری دو انتخاب بسیار مهم یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: در اغتشاشات و آشوب‌ها همه هجمه دشمن به ولایت فقیه بود، زیرا دشمن می‌دانست ولایت فقیه ستون خیمه اسلام و جمهوریت است.

 وی ادامه داد: همه دلسوزان نظام، احزاب و گروه‌های سیاسی که خودشان را در چارچوب نظام تعریف می‌کنند و همه کسانی که هویت ایرانی را دوست دارند، باید محکم پشت پرچم جمهوری اسلامی بایستند و برای به اهتزاز درآمدن این پرچم در قله‌های رفیع علمی و پیشرفت دنیا تلاش کنند تا موفق شویم.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه