حجاب و عفاف حریم اجتماع را از آلودگی‌های جنسی مصون نگه می‌دارد

امام جمعه ساوه گفت: حجاب و عفاف حریم اجتماع را از بی‌دقتی و آلودگی‌های جنسی مصون نگه می‌دارد لذا همه وظیفه دارند نسب به امر به معروف و نهی از منکر اهمیت نشان دهند و با زبان نرم با این موضوع مقابله کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ۱۲ فروردین را عید بزرگ انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: این روز بسیار بزرگ اما در میان مناسبت‌های انقلاب اسلامی مظلوم و کمی ناشناخته مانده است که باید در خصوص گرامیداشت این روز مهم بیش از گذشته تلاش کرد.

وی افزود: عدم فهم عمیق از اهمیت استقرار جمهوری اسلامی و همچنین همزمانی این روز با ایام عید می‌تواند از دلایل اصلی این ضعف باشد اما باید همه تلاش کنند تا این روز مهم که ثمره فداکاری جوانان این مرز و بوم است عزیز نگه داشته شود.

خطیب جمعه ساوه بیان کرد: نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران اسلامی رشد کرده بود سرانجام در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مهمترین همه‌پرسی تاریخ ایران جهت تعیین حکومت فراهم شد، در روز پر برکت ۱۲ فروردین نظامی متولد شد که نور اسلام را نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت.

رحیمی با بیان اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار اصلی این انقلاب بود گفت: این شعارها حکومتی را پایه‌ریزی کرد که عدالت اسلامی از اهداف والای آن است و به همین دلیل بود که امام راحل این روز مهم را عید بزرگ ملی ما دانست و روزی است که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوت توسط یک سید اولاد پیغمبر در هم شکست.

وی در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه اتفاقات اخیر خارج از مرز عموماً به ضرر دشمنان ماست ادامه داد: آنچه در فرانسه اتفاق افتاده و آنچه در اسرائیل در حال اتفاق افتادن است و به یک درگیری داخلی بدل شده فراتر از اختلاف داخلی بوده و آتشی است که خودشان را می‌سوزاند که این به ضرر دشمنان و به نفع ماست.

امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به لزوم حساسیت در خصوص اختلاف آذربایجان و ارمنستان گفت: روابط گسترده ایران با جهان و روی آوردن به سمت ایران اتفاقات خوبی است که در حال رخ دادن است اما ایران باید با تدبیر دقیق وارد اختلاف دو کشور مذکور شود چراکه پشت صحنه این جریان رژیم صهیونیستی است که تلاش می‌کند ایران را وارد جنگ کنند.

رحیمی همچنین با قدردانی از بیانیه تبیینی وزارت کشور در خصوص عفاف و حجاب گفت: یکی از فضایل اخلاقی مسئله حجاب و پوشش زنان است که البته تنها به زنان اختصاص ندارد و شامل مردان نیز می‌شود اما نوع پوشش خانم‌ها به دلیل ساختار جسمانی آن‌ها مورد تأکید بیشتر قرار گرفته است.

وی افزود: اسلام با تشریع حکم حجاب خواسته است که به بهداشت روانی زنان و مردان کمک کند، روابط خانوادگی را تحکیم و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری و شخصیت و کرامت زن را تأمین و او را به یک شخصیت مستقل تبدیل کند.

خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: حجاب و عفاف حریم اجتماع را از بی‌دقتی و آلودگی‌های جنسی مصون نگه می‌دارد لذا همه وظیفه دارند نسب به امر به معروف و نهی از منکر اهمیت نشان دهند و با زبان نرم با این موضوع مقابله کنند.

رحیمی بر لزوم مقابله با کرونای بداخلاقی، بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: با پدید آمدن ویروس کرونا همه جامعه پای کار آمدند، قانون‌گذاری صورت گرفت و همه ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها شدند حالا امروز با کرونای بداخلاقی و بی‌حجابی و روزه‌خواری مواجهیم و امروز هم همه باید با تمام قوا پای کار بیایند و با احساس وظیفه با این انحرافات مقابله کنند.

وی در پایان از مسئولان شهری خواست فضاهای شهر را با شعارهای دینی تزیین کنند و زیبایی معنوی شهر را در کنار زیبایی‌های بصری با اهمیت جلوه دهند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه