آغاز مرحله جدید باشگاه کتابخوانی 100 تایی‌ها در نمایشگاه کتاب/ کتاب‌های درسی را نیم بها بخرید

همزمان با برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، مرحله جدید باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها از سوی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود و نوجوانان می‌توانند کتاب‌های درسی را تا سقف ۵۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حمیدرضا خونوئی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران گفت: فاز جدید طرح باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها با هدف ترغیب و ترویج فرهنگ خرید و مطالعه کتاب همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از سوی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران طراحی شده است.

وی درخصوص جزییات این طرح اضافه کرد: با عنایت به برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته با ناشران منتخب در نمایشگاه، تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای برای خرید کتاب‌های درسی و غیردرسی ویژه نوجوانان در نظر گرفته شده است.

خونوئی ادامه داد: این طرح در سطح مدارس متوسطه دوره اول و دوم برگزار می‌شود و کارشناسان فرهنگسراها با حضور در مدارس مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ضمن اطلاع‌رسانی و معرفی این طرح، از دانش‌آموزانِ علاقه‌مند ثبت نام به‌عمل می‌آورند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران درخصوص روند ثبت‌نام در این طرح بیان کرد: تمامی نوجوانان می‌توانند تا ۲۵ اردیبهشت با ارسال عدد ۱۰۰ به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۸۳۷ لینک ثبت‌نام را دریافت کرده و با تکمیل مشخصات خود و دریافت کارت عضویت باشگاه (به‌صورت دیجیتال)، با حضور در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، کتب درسی را تا سقف ۵۰ درصد تخفیف و کتب غیر درسی را تا سقف ۲۵ درصد تخفیف، تهیه کنند.

خونوئی درباره سابقه فعالیت باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها گفت: طرح باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها در تابستان سال ۱۴۰۰ با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مخاطبان کودک و نوجوان اجرا شد و در مرحله دوم در تابستان سال ۱۴۰۱ توانست دو هزار و ۷۰۶ عضو در سطح کتابخانه‌های سازمان جذب کند. افراد از طریق اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های سازمان در این باشگاه عضو می‌شدند و در بازه زمانی مشخص شده، تلاش می‌کردند تا با خوانش کتاب و ثبت این خوانش در کارنامه عملکرد خود، در یک رقابت سالم، رکوردی از کتابخوانی را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: رقابت میان افرادی تعریف می‌شد که حداقل ۴۰ و تا سقف ۱۰۰ کتاب مطالعه می‌کردند. رکورد افراد با ثبت خلاصه کتاب در کارنامه خود محک می‌خورد و افراد می‌توانستند از منابع کتابخانه‌های سازمان نیز بهره‌مند شوند و در نهایت به قید قرعه در سطوح مختلف جوایزی با هدف انگیزش افراد، به ایشان اهدا می‌شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت bk۱۰۰.farhangsara.ir مراجعه یا با شماره ۹۶۶۵۳۴۶۲ تماس بگیرند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه