رونمایی از کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب در 2 شهر کلمبیا/ «سلول ۱۴» تفکر انقلابی را در ما زنده کرد

کتاب سلول شماره 14، ترجمه کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب در 2 شهر مهم کلمبیا رونمایی و در این مراسم به چهار دهه مقابله ایران با تحریم‌ها با وجود تلاش امپراتوری رسانه‌ای برای مخدودش کردن چهره واقعی ایران، اشاره شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، کتاب «خون دلی که لعل شد» خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دوران تبعید، زندان و مبارزه معظم له تاکنون به زبان‌های مختلف همچون یونانی و اسپانیولی ترجمه و منتشر شده است که در روزهای اخیر هم ترجمه این کتاب با عنوان «در سلول شماره ۱۴» در ۲ استان کلمبیا با حضور نماینده ویژه استاندار سانتاندر، نماینده سازمان تجاری مرکوسور کلمبیا، مدیر دانشگاه سانتاندر در سالن اجتماعات فدارسیون بین‌المللی تجارت بوکارامانگا مرکز استان سانتاندر برگزار شد.

«سلول ۱۴» تفکر انقلابی را در ما زنده کرد

در ابتدای جلسه رائول خولیان، نماینده ویژه استاندار سانتاندر با اشاره به تاریخ و فرهنگ ایران اظهار داشت: سانتاندر استانی است که در سطح کشور به استان فرهنگی و آکادمیک معروف است. بنابراین، اینگونه همایش‌ها و حضور هیأت‌های فرهنگی از ایران می‌تواند درهای تفاهم و همکاری فرهنگی و آکادمیک را میان دو کشور باز کند.

گابریل، نماینده سازمان منطقه‌ای مرکوسور نیز تصریح کرد: امروز استان سانتاندر قهرمان انقلابی خود را به یاد می‌آورد که ما را در برقرای صلح یاری کرد. امروز را به واسطه این کتابِ انقلابی باید روز زنده شدن تفکری انقلابی که در سال‌های اخیر به فراموشی سپرده شده است، دانست.

آرزوی سیمون بولیوار با ارتباط قوی با ایران محقق می‌شود

همچنین لنی لنگراماس، مدیرکل تجارت و بازرگانی و استاد دانشگاه سانتاندر اظهار داشت: کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کلمبیا، ونزوئلا و اکوادر همیشه همچون برادر در کنار هم بوده‌اند و این مرهون قهرمان بزرگ انقلابی آمریکای لاتین، سیمون بولیوار است. به عقیده آن مرد بزرگ، اتحاد و برادری نقطه شروع ایجاد صلح و ثبات در منطقه به شمار می‌رود که هم اکنون تحقق این آرزوی سیمون بولیوار با ارتباط فرهنگی قوی و پایدار با کشوری همچون ایران محقق می‌شود.

مراسم رونمایی و معرفی کتاب سلول شماره ۱۴ در شهر کالی نیز با حضور مسئولان کتابخانه ملی، نویسندگان، اساتید دانشگاه‌ها و جمعی از فعالان حقوق بشری در سالن اجتماعات خوسه گارس بوررو کتابخانه ملی برگزار شد. مهمان ویژه این مراسم، پدر ادیسیلیو اوئرفانو یکی از روحانیون کلیسای انقلابی آمریکای لاتین بود.

ایران کشوری است که چهار دهه با تحریم‌ها مقابله کرده است

گابریل مندز، عضو هیأت علمی دانشگاه اونیوژا شهر کالی، ایران را الگوی مقاومت مردمی علیه ظلم و استبداد در قرن معاصر در جهان معرفی کرد و گفت: کشوری که بتواند چهار دهه مقاومت علیه فشار و تحریم‌ها تحمل کند و ذره‌ای از ارزش‌ها و آرمان‌های خود کوتاه نیاید و همواره در کنار مظلومان جهان بماند، قابل ستایش است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های علمی و صنعتی علی‌رغم تحریم‌ها و محدویت‌های شدید خاطر نشان کرد: موفقیت ملت ایران در عبور از بحران، محدویت و انزوا و حرکت به سمت صلح و پیشرفت، مرهون امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پایه‌گذاری صحیح انقلاب اسلامی و همچنین اعتماد به راهبری رهبران دینی در این چهل ساله پس از انقلاب است. من وقتی کتاب سلول شماره ۱۴ را می‌خواندم، فقط و فقط به اشتراکات رهبران انقلابی معاصر در آمریکای لاتین با شخصیت کتاب فکر می‌کردم. رهبرانی که همگی آنان برای رساندن ملت خود به عزت و کرامت و آزادی، رنج اسارت و شکنجه و تبعید را تحمل کردند تا ملت خود را در بند اسارت و بندگی امپریالیسم نبینند.

امپراتوری رسانه‌ای همواره درصدد مخدوش کردن چهره ایران است

الکساندر پاتریشیا سالازار، مسئول کتابخانه ملی کالی نیز ضمن ابراز خوشحالی از این رویداد فرهنگی و رونمایی کتاب در کتابخانه ملی شهر کالی خاطر نشان کرد: اکنون امپراتوری رسانه‌ای در مخدوش کردن چهره ایران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. چنین رویدادهای فرهنگی در کشورهای آمریکای لاتین می‌تواند قشر فرهنگی و فرهیخته این منطقه را با واقعیت‌ها آشنا سازد و شناختی بهتر را برای آنان رقم بزند.

همچنین پروفسور ناصر عبدالغنی، استاد فلسفه داشنگاه سانتیاگو شهر کالی گفت: بنده وقتی این کتاب به دستم رسید و خواندم و برای دانشجویانم از کتاب و شخصیت این کتاب گفتم، این سؤال برایشان ایجاد شد که این زندگی نامه یک مسلمان چه ارتباطی با تاریخ و فرهنگ ما در کلمبیا دارد؟ به آنها گفتم تاریخ انقلاب ایران با تاریخ انقلاب در آمریکای لاتین و کلمبیا به هم گره خورده است و  نقطه تلاقی آن دو هم در جستجوی آزادی، کرامت و عدالت اجتماعی است. اما با این تفاوت که انقلاب ایران طی ۵۰ سال مبازره و تحمل مشکلات به اهداف انقلاب خود یعنی کرامت، عزت، عدالت، صلح و ثبات در کشور رسیده است، اما آمریکای لاتین و به خصوص کلمبیا با چندین برابر مبارزان انقلابی هنوز هزاران قدم تا رسیدن به اهداف خود فاصله دارد. این کتاب و شناخت شخصیت این کتاب می‌تواند نگاهمان را به ادامه راه تغییر داده و  راه را برای رسیدن به اهدافمان روشن کند.

وی با بیان اینکه من در این کتاب شخصیتی انقلابی، خردمند استراتژیست و همچنین فقیهی سیاست‌مدار دیدم که با پشتوانه ایمان، نقطه اتکا و انسجام ملت محروم خود در رسیدن به اهداف انقلاب بود، ادامه داد: این خاطرات انقلابی به ما می‌آموزد که در بسیاری از عقب ماندگی‌ها با وجود سال‌ها مبارزه، خودمان هستیم که نخواستیم تغییر کنیم. باید نگاهمان را تغییر دهیم تا بتوانیم جامعه را به نفع محرومان تغییر دهیم.

ادیسیلیو اوئرفانو، از کشیشان کلیسای انقلابی و از رهبران اجتماعی کلمبیا که سخنران ویژه این رویداد بود، نیز در سخنانی اظهار داشت: من امروز اینجا آمدم تا بگویم که از زمانی که این کتاب را خواندم، حسی عجیب و انگیزه‌ای دوچندان در خود احساس می‌کنم، چرا که ما آمریکای لاتینی‌ها هیچ وقت زمانی که اسپانیایی‌ها نه برای هدیه دادن صلح و امنیت، بلکه برای قتل عام بومیان و ذبح عزت و کرامت ما آمدند، یا آن زمانی که زنان و مردان ما تحت بدترین شرایط اجتماعی و زیر ستم استعمار گران بودند و کلیسا با سکوت تلخ خود تأییدی بر جنایت‌های استعمارگران بود، فراموش نمی‌کنیم. اما این همه دردها در جامعه کنونی ما در حال به فراموشی سپردن آن است.

مهم‌ترین اصل یک انقلاب ارتباط با خدا و پیام اوست

وی افزود: زمانی که من شروع به مطالعه کتاب سلول ۱۴ کردم و آن را با وضعیت انقلابیون در آمریکای لاتین مقایسه می‌کردم، به دنبال شباهت‌ها و اولین نقاط تلاقی می‌گشتم. اولین  نکته‌ تأثیرگذار این بود که ایشان در مورد مادرش اینگونه بیان می‌کند که مادرم از کودکی به من قرآن یاد می‌داد و آیات قرآن را برایم می‌خواند. این فراز از کتاب مرا تکان داد. چرا که اولین جرقه‌های تحول در من هم آن زمان بود که مادرم آیات کتاب مقدس را در کودکی برای من می‌خواند که هیچ گاه شیرینی خواندن آیات کتاب مقدس از زبان مادرم از یاد نمی‌برم. من و برای همه کسانی که می‌خواهند در جامعه به نفع محرومان تحول ایجاد کنند، باید بدانند که مهمترین اصل یک انقلاب ارتباط با خدا و پیام اوست.

رهبر اجتماعی کلمبیا با بیان اینکه من به جوانان توصیه می‌کنم که کتاب سلول 14 را بخوانند تا بدانند انقلاب و تحول در جامعه فقط در حرف و نظر انجام نمی‌شود، بلکه زندان‌ها، تبعیدها و شکنجه و رنج‌ها می‌خواهد تا رهبری انقلابی بتواند ملتش را از منجلاب  ذلت استعمار و استثمار بیرون بکشد، خاطر نشان کرد: ایران و آمریکای لاتین بسیار در راه این انقلاب و رسیدن به عدالت و عزت زجر کشیده‌اند. چقدر قهرمانان انقلابی ما در این راه فدا شدند. اما امپریالیسم رسانه‌ای در حال حاضر نمی‌خواهد این واقعیت‌ها را جوانان ما بدانند و بفهمند. چون از جوشش انگیزه در آنان می‌ترسند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه