کالابرگ الکترونیکی گسترش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: دولت در حوزه‌های کارآفرینی، یارانه، کالابرگ الکترونیکی، کمک به مددجویان بهزیستی، بیمه تکمیلی بازنشستگان، بیمه رانندگان و بیمه کُنشگران گردشگری و صنایع دستی، تصمیم‌های خوبی گرفته است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از صدا و سیما، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: امسال، مانند سال گذشته، برای پدید آوردن یک میلیون کار هدف گذاری کرده‌ایم.

سید صولت مرتضوی افزود: با به کارگیری سرمایه‌های خرد و همکاری بانک‌های عامل و نیز از راه سرمایه گذاری بخش خصوصی، امسال نیز این برنامه را پیاده می‌کنیم.

وی گفت: برای بهسازی یارانه‌ها نیز راهکار‌های خوبی پیشنهاد شده که با نهایی شدن آن، اطلاع رسانی خواهد شد.

مرتضوی افزود: همچنین برای گسترش کالابرگ الکترونیکی در سراسر کشور، مشوق‌های کارسازی پیش بینی شده و از انگیره‌های ما در این کار، مهار تورم است.

وی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: بازنشستگان در بیمه تکمیلی، گرفتار‌یهایی با شرکت بیمه گر داشتند که دستور دادیم گره گشایی‌هایی بشود.

مرتضوی افزود: در حال پیگیری هستیم تا منابع و خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به مددجویان بهزیستی هم گفت: بنا بر لایحه بودجه ۱۴۰۲ مستمری آن‌ها ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مرتضوی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره بیمه رانندگان تاکسی افزود: بنابر نسبت پشتیبانی بیمه‌گذاران، بیمه آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: برنامه آمیختن صندوق‌های بازنشستگی کشور نیز در حال بررسی است؛ ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

مرتضوی در پاسخ به پرسشی درباره بیمه کُنشگران گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: اگر بودجه و منابع این کار فراهم شود؛ از بیمه فروگذار نخواهیم کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه