برخورد با ۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خرداد تا امروز

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش به تشریح آخرین وضعیت امتحانات نهایی پرداخت.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خبرگزاری در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته تحلیل آزمون‌ها را در دستور کار قرار دادیم و امسال با همکاری معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، این اقدام انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سؤالات امتحان نهایی لو نرفته است، ادامه داد: آنچه در حوزه امتحان نهایی القا می‌شود با واقعیت متفاوت است. 

زارعی با بیان اینکه امکان ترمیم نمره فقط یکبار است، اضافه کرد: امسال ۹۱۱ هزار و ۹۸۰ شرکت کننده در امتحانات نهایی شرکت کردند که ۵۸۰ هزار نفر، دانش‌آموز هستند و مابقی افراد بزرگسال برای ایجاد سابقه و داوطلبان ترمیم نمره هستند. 

وی با بیان اینکه حوزه تصحیح حتی روزهای تعطیل فعال هستند، افزود: باید تا نیمه تیر امسال سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و داوطلبان را به سازمان سنجش ارسال کنیم. 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: متأسفانه در گذشته معلم، کتاب را کنار می‌گذاشت و جزوه و تست را کار می‌کرد که البته مطالبه والدین هم بود اما اکنون کتاب درسی، معلم و کلاس درس مرجع شده است. 

وی از برخورد با ۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خرداد تا کنون خبر داد و گفت: این موارد تقلب و تخلف از همراه داشتن جزوه و یادداشت، بی نظمی در جلسه تا همراه داشتن وسایل الکترونیکی است که پرونده تشکیل شده است. 

این خبر در حال به‌روزرسانی است 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه