تصویب جزئیات برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تا پایان خرداد

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان از تصویب جزئیات برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تا پایان خرداد امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌های تهران در جمع خبرنگاران در شهرستان شهریار اظهار کرد: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در شهرستان‌های استان تهران تحصیل می‌کنند که 10 درضد آنها از اتباع هستند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی پایان شهریور به انتها می‌رسد اما به لحاظ عرفی، پایان خرداد را انتهای سال تحصیلی می‌دانند، افزود: تمرکز ما در بازه خرداد، برگزاری باشکوه امتحانات، تصحیح سؤالات امتحانی و اعلام نتایج است و بعد از آن هم برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان مدنظر است.

بهرامی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت از اول تیر ماه آغاز می‌شود، اضافه کرد: در خصوص اوقات فراغت برنامه‌های‌های اولیه با نهادهای مربوط انجام شده است و جلسه ستاد اوقات فراغت با حضور استاندار تا قبل از پایان خرداد برگزار می‌شود و جزئیات برنامه‌ها به تصویب خواهد رسید که مهم‌ترین و اساسی‌ترین محور، اردو است و تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است.    

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 110 هزار تا 115 هزار کلاس اولی در سال تحصیلی جدید در شهرستان‌های استان تهران تحصیل کنند، افزود: با توجه به اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از بهمن سال گذشته آغاز شد، در حال حاضر بخش اعظم سنجش کلاس اولی‌ها انجام شده است؛ از خانواده‌هایی که هنوز سنجش فرزندان خود را انجام نداده‌اند درخواست داریم زودتر برای واکسیناسیون و سنجش اقدام کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به موضوع ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ساماندهی نیروی انسانی، کلاس درس و معلم و چگونگی طراحی‌ها از فروردین آغاز شده است و پیش‌نویس نسخه ساماندهی نیروی انسانی را با مناطق بررسی کردیم.

وی اضافه کرد: با نوسازی مدارس تمام تفاهمات انجام شده است و آنها قول 73 مدرسه را دادند که تعدادی از آنها تحویل شده است و تا پایان شهریور مابقی هم تحویل آموزش و پرورش می‌شود. 

بهرامی درباره ساماندهی دانش‌آموزان اتباع نیز اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش در دو هفته قبل، استاندار تهران از اداره‌کل اتباع استانداری خواستند تا طرح آموزشی ـ تربیتی اتباع را آماده کنند تا در جلسه آخر خرداد ارائه و مصوب شد. 

وی افزود: برای تدوین این طرح، نیازهای‌مان در حوزه هویتی، قومیتی و آموزشی با اداره کل امور اتباع مطرح شده است و اگر تا هفته آخر خرداد اماده شود، در جلسه مطرح و مصوب می‌شود. 

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره فرایند مقل و انتقال گفت: فرایند نقل و انتقال صرفا با هوش مصنوعی است و بر اساس جدول امتیاز صورت می‌گیرد که همه موضوعات مبتلابه فرهنگیان دیده شده است. ثبت‌نام نقل و انتقالات فرهنگیان هنوز ادامه دارد. 

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه