در سازمان تعلیم و تربیت کودک چه خبر است؟

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک به تشریح برنامه‌های این سازمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در نشست خبری که امروز در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت ، سازمانی نوپاست که از سال ۹۹ به وزارت آموزش و پرورش اضافه شد؛ البته دغدغه آن قدیمی بوده و به ۷ سال قبل از آن بر می‌گردد. 

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره حوزه کودک، ادامه داد: دغدغه رهبر معظم انقلاب موجب شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع وارد شود و این سازمان شکل گرفت. 

همتی‌فر با بیان اینکه ۸ میلیون کودک تحت پوشش سازمان ملی کودک است، افزود: مأموریت اول سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، ساماندهی مراکز کودک بود و قرار بود در یکپارچه سازی مراکز با عنوان «کودکستان» ساماندهی صورت گیرد و این سازمان متولی آنها باشد.

وی افزود: در این راستا بستر فعالیت شکل گرفت و نگاه تربیتی مورد تأکید قرار گرفت که تغییر دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها با نگاه تربیتی شکل گرفت و با همکاری مراکز دانشگاهی و تخصصی ورود کردیم و در کنار آن همگام با نگاه تحولی دولت و در بستر الکترونیک هم فعالیت کردیم. 

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با اشاره به همکاری و تفاهم‌نامه با دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: از جمله مأموریت‌های این سازمان توانمند‌سازی و تولی‌گری مراکز کودک، توانمندسازی والدین برای والدگری است. 

این خبر در حال به‌روزرسانی است 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه