دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» فراخوان داد

فراخوان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی و اعلام بخش‌های آن توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر، رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای بنیه ادبی، اعتقادی، اخلاقی، ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تألیفی و محصول ایرانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

بر این اساس جشنواره نشان هدهد سفید در دومین دوره بنا دارد با گام‌های بلندتر و با نشاط افزون‌تر به صورت باشگاه کتابخوانی و پایگاه کتابخوانان کودک و نوجوانان درآید.

شناسایی همزمان کتاب‌های تأثیرگذار و پرطرفدار حوزه کودک و نوجوان و استعدادهای برجسته کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی و اطلاع از ذائقه مطالعه آنان، نویسندگان کوشا و خلاق کشور عزیزمان را به تولید آثار برتر و خلق کتب متناسب با نیاز امروز فراخوانده و این مهم در گرو برنامه‌ریزی فراگیر و اهتمام مسئولان فرهنگی در تقویت محصول ایرانی و حمایت از جریان تألیف و ایجاد ارتباط بین خوانندگان و نویسندگان است.

این دوسالانه در دو بخش معرفی کتاب‌های پرطرفدار در دو گروه سنی کودک و نوجوان در سه موضوع شعر، داستان و غیرداستان و همچنین معرفی داوران برتر در سه گروه کودکان، نوجوانان و کتابداران (کارشناسان حوزه کتاب) تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر از این جشنواره به اینجا مراجعه کنند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه