| جزئیات کمک دولت به اقشار کم‌درآمد برای‌ تأمین آورده و اقساط نهضت ملی مسکن‌

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای تسهیل شرایط متقاضیان نهضت ملی مسکن در دهک‌های کم درآمد، گفت: قرار شد برای دهک‌های ۱ و ۲‌ که مشکل آورده اولیه‌ داشتند، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام ۱۵ ساله ۲ درصد به منظور پوشش آورده اولیه در نظر گرفته شود.

هادی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، با اشاره به آخرین وضعیت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن اظهار داشت: شورای عالی مسکن سقف تسهیلات را به ۵۵۰ میلیون تومان در تمام شهرها افزایش داد و این سقف در شورای پول و اعتبار تصویب و به بانک‌ها ابلاغ شد و هم اکنون همه متقاضیان نهضت ملی مسکن وام ۵۵۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند، همچنین آن دسته از متقاضیان طرح‌های قبلی نظیر طرح اقدام ملی مسکن که موفق به تکمیل مسکن خود با وام قبلی نشدند، می‌توانند در سقف جدید تسهیلات دریافت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای تسهیل شرایط متقاضیان نهضت ملی مسکن در دهک‌های کم درآمد گفت: برای دهک‌های یک تا چهار عموما مشکل آورده اولیه‌ وجود داشت که قرار شد، برای دهک ۱ و ۲‌، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام ۱۵ ساله ۲ درصد به منظور پوشش آورده اولیه در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین برای دهک‌های درآمد‌ی ۳ و ۴، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ ساله ۲ درصد وجود دارد.

عباسی گفت: این تسهیلات برای دهک‌های کم درآمد علاوه بر وام ۵۵۰ میلیون تومانی است و همانطور که تاکید کردم برای پوشش آورده اولیه است.

این مقام مسئول در ارتباط با نرخ سود تسهیلات مسکن گفت: نرخ سود این تسهیلات مطابق قانون و توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود و همچنین دوره بازپرداخت نیز منطبق بر قانون جهش تولید مسکن مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطی 20 ساله تعیین خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مخاطبان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با ثبت پویشی سامانه با ثبت پویشی تحت عنوان «‌اقساط و سود وام مسکن ملی را کاهش دهید» خواستار رسیدگی به این مسئله شده بودند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه