کلنگ‌زنی جایگاه‌های عرضه سوخت کوچک‌ مقیاس تا پایان ماه جاری

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران از کلنگ‌زنی چند جایگاه عرضه سوخت کوچک‌ مقیاس تا پایان ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سعید بیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته محیط زیست گفت: براساس بند 22 ماده 55 قانون شهرداری ها، شهرداری موظف است مزاحمت‌های شغلی را ساماندهی کند.

وی با تأکید بر این موضوع که آموزش اصناف را آغاز کرده ایم، گفت: آموزش اصناف می‌تواند در کاهش مزاحمت‌های شغلی مؤثر باشد. بالغ بر 50 هزار کسبه آموزش دیده اند و هر کس که بخواهد جواز کسب کند حتما باید این آموزش‌ها را ببیند. 

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران از مردم خواست که مزاحمت‌های شغلی را به سامانه 137 اعلام کنند. 

وی در خصوص ساماندهی دستفروشان گفت: سد معبر یک کار غیرقانونی است و باید ساماندهی شود. کارهایی با کمک مناطق، شهربان و حریم‌بان انجام داده‌ایم، همچنین تذکرات و مکاتبات صورت گرفته است. بخش عمده‌ای از کارها باید از طریق آموزش انجام شود لذا باید فرهنگسازی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی به سد معبر وانتی‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های ما وانت‌بارهایی هستند که پلاکشان را پوشانده‌اند و در کنار معابر ایستاده و سد معبر می‌کنند. 

وی در خصوص انواع دستفروشان گفت: برخی از آنها نیازمند، یکسری مافیا و برخی اتباع بیگانه هستند. باید برای ساماندهی دستفروشان تمامی دستگاه‌های مسئول در این زمینه ورود کنند.

وی به ساماندهی چهارراه ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت: شب عید سازه‌های موقتی برای دستفروشان زدیم تا معابر قفل نشود، اما در نیمه فروردین تمامی سازه‌ها را جمع‌آوری کردیم.

وی از شناسایی دستفروشان واقعی خبر داد و گفت: درحال نوشتن برنامه‌ای برای ثبت‌نام دستفروشان هستیم، البته قبلا برنامه‌ای وجود داشت  اما دستفروشان نمی‌توانستند از آن استفاده کنند.

بیگی به جلسه‌ای که با وزارت ارشاد در خصوص کتابفروشان داشت اشاره کرد و گفت: قرار است به زودی جمعه‌بازار کتاب راه‌اندازی شود. با مناطق شش و 11 هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته است. 

وی در خصوص ساماندهی بازار پرندگان هم گفت: شهرداری 20 سال پیش بازار پرندگان را راه‌اندازی کرد. در آن مقطع به دلیل آنفلوانزای مرغی تصمیم گرفتند بازار پرنده‌فروشان را از شوش - مولوی خارج کنند. مشکلاتی در بازار پرنده‌فروشان داشتیم که آنها را برطرف کرده و درحال حاضر نماینده محیط زیست هم در آنجا مستقر است. فقط می‌توانند در این بازار پرندگان زینتی را بفروشند. ما چند روز پیش غرفه 88 را در بازار پرنده‌فروشان به دلیل فروش گونه‌های غیرمجاز بستیم. مشکلاتی وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم کارها به خوبی پیش رود. مردم هم اگر تخلفی دیدند حتما با 137 تماس بگیرند.

بیگی ادامه داد: به دنبال این هستیم که فروش پرندگان زینتی در داخل تهران انجام شود، البته باید این کار با نظارت دامپزشکی صورت گیرد. به دنبال این هستیم که رأی شورای تأمین را تغییر دهیم. البته مکاتباتی صورت گرفته است و باید دستگاه‌های ذیربط در این زمینه ورود کنند. البته این کار نیازمند دریافت مجوزهای لازم است که ما پیگیرآنها هستیم.

وی در خصوص ساخت جایگاه‌های بنزین کوچک‌مقیاس هم گفت: تا آخر ماه جاری کلنگ‌زنی چند جایگاه عرضه سوخت کوچک‌مقیاس انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران به ساماندهی خیابان سی تیر هم اشاره کرد و گفت:  طراحی خیابان سی تیر در دستور مدیریت شهری قرار دارد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه