بنیاد برکت به تحقق ۳۲ هزار تعهد شغلی در گیلان کمک کند

نماینده عالی دولت در گیلان سهم این استان در ایجاد اشتغال در سال جدید را ۳۲ هزار تعهد اشتغال دانست و گفت: تعهد اشتغال گیلان در سال جدید ۳۲هزار بوده و در سال گذشته هم ۳۶ هزار تعهد اشتغال ایجاد شده است و انتظار داریم به تحقق میزان شغل متعهد شده در این استان کمک کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، اسدالله عباسی امروز در دیدار با معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت کشور با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در بحث خوداشتغالی از اوایل انقلاب تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است، اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی، تولید مسکن و ایجاد اشتغال یک جهاد تبیین است که باید به آن توجه شود. 

وی با اشاره به اعطای تسهیلات خرد و غیرخرد به کارآفرینان و متقاضیان ایجاد اشتغال در کشور توسط بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت همواره با اعطای تسهیلات به یاری کارآفرینان آمده و نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور و این استان داشته است. 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اجرای درست طرح نهضت مسکن ملی و ایجاد اشتغال در کشور توسط بنیاد برکت بیان کرد: از بنیاد برکت در بحث مسکن و ایجاد اشتغال انتظار داریم دست دولت سیزدهم در گیلان را گرفته و در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی به اجرای درست طرح نهضت مسکن ملی و ایجاد اشتغال در استان کمک کند. 

عباسی سهم گیلان در ایجاد اشتغال در سال جدید را ۳۲ هزار تعهد اشتغال دانست و تصریح کرد: تعهد اشتغال  گیلان در سال جدید ۳۲هزار بوده و در سال گذشته هم ۳۶ هزار تعهد اشتغال ایجاد شده است و انتظار داریم بنیاد برکت به این امر توجه کرده و به تحقق میزان شغل متعهد شده در این استان کمک کند. 

وی یکی از مزیت‌های گیلان صنایع دستی دانست و گفت: با توجه به بحران پیری جمعیت در گیلان در تلاشیم تا با ارائه تسهیلات به مادرانی که دارای سه فرزند یا بیشتر هستند به توسعه صنایع دستی پرداخته و با اعطا تسهیلات به ایجاد اشتغال کمک کنیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه صنایع دستی، آبزی‌پروری و کشاورزی جزو مشاغل خرد هستند، افزود: بنیاد برکت باید به توسعه مشاغل خرد در گیلان در راستای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال اهتمام داشته و از هیچ  تلاشی در این خصوص دریغ نکنند. 

ایجاد ۱۰ هزار طرح مشاغل خانگی و کارگاهی توسط بنیاد برکت کشور 

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در حوزه اشتغال در تمامی نقاط کشور و به ویژه مناطق روستایی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، اظهار کرد: در سال جدید سه هزار طرح اشتغالی در گیلان پیش‌بینی کردیم که برای تحقق آن از تمام ظرفیت خود استان استفاده خواهیم کرد. 

مرتضی نیازی از ایجاد ۱۰ هزار طرح  مشاغل کارگاهی در کشور توسط بنیاد برکت خبر داد و گفت: از سه هزار طرح اشتغالی متعهد شده در گیلان ۵۰۰ طرح مربوط به مشاغل کارگاهی و مابقی به اشتغال خرد و خانگی اختصاص پیدا می‌کند. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به مزیت‌های گیلان در حوزه‌های کشاورزی و صنایع دستی بیان کرد: در حوزه کشاورزی از جمله اصلاح بذر، نحوه کشت و برداشت و همچنین بازار هدف، بنیاد برکت برنامه ویژه‌ای دارد که این امر در گیلان با توجه به کشاورزی  محور بودن این استان انجام می‌شود. 

پایانپیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه