اجازه نمی‌دهیم بافت‌های تاریخی را خراب کنند و پای هزینه‌های آن می ایستیم

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: امروز عده‌ای که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با زبان روز و لسان قوم حرف می‌زنند مورد هجمه قرار می گیرند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران فرمایشات مقام معظم رهبری را در 14 خرداد تاریخی دانست و افزود: من از تمامی نخبگان کشور به خصوص شخصیت‌های فرهنگی می‌خواهم که با جامعیت با فرمایشات ایشان برخورد منطقی، اصولی و متعهدانه کنند و در راستای تحقق نگاه نو و مترقی ایشان تلاش کنند.

ضرغامی ادامه داد:‌ ایشان فرمودند در زمان هوش مصنوعی، عصر کوانتوم و پیشرفت‌های سطح بالای علمی نمی‌توان با زبان 40 سال قبل صحبت کرد. من نمی‌بینم کسی این فرمایش رهبری را تبیین کند و زمین می‌ماند.

ضرغامی خطاب به افرادی که سواد بالایی دارند، اما زبان آنها برای 40 سال قبل است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به‌طور صریح به شما گفته است که با زبان 40 سال قبل نمی‌توانید با مردم صحبت کنید؛ اگر نمی‌توانید صحبت کنید مترجم بگیرید و اگر مترجم نمی‌گیرید نسبت به کسانی که بلدند با زبان جوان‌ها صحبت ‌کنند؛ اگر تشویق نمی کنید؛ معترض نشوید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی ادامه داد: امروز عده‌ای که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با زبان روز و لسان قوم حرف می‌زنند مورد هجمه قرار می گیرند. یک روز باید این مسائل را در کشور حل کنیم. رسانه‌ها مصادیق حرف رهبری را توضیح دهند و هر کس به نوبه خود باید سهم و نقشی در تحقق فرمایش رهبری داشته باشد.

ضرغامی یادآور شد: برای معرفی ایران در خارج از کشور نیز یکی از کارهای ما نمایشگاه‌های بین‌المللی است. با توجه به بضاعت امکانا‌تمان در دو نمایشگاه روسیه و ایتالیا که شرکت کردیم جزو غرفه‌های برتر شناخته شدیم. با همین بضاعتی که داریم خوشبختانه توانسته‌ایم به خوبی ایران را در نمایشگاه‌های خارجی معرفی کنیم و گردشگران خارجی خصوصا تورهای گردشگری رسانه‌ای که به ایران می‌آیند از این‌ها استقبال می‌کنند و وقتی در سفر به ایران با ظرفیت‌ها آشنا می‌شوند در سفر به کشور خود به خوبی ایران را معرفی می‌کنند.

همایش تجلیل و تکریم چهره‌های ماندگار در حوزه میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: هفته آینده دومین همایش تجلیل و تکریم چهره‌های ماندگار در حوزه میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود. سال گذشته برای اولین بار در دولت مردمی این همایش برگزار شد و تاثیرات بسیار خوبی در حوزه نخبگانی وزارت میراث‌فرهنگی داشت و آقای رئیس جمهوری نیز چندین بار در صحبت‌های خود روی این مسئله تاکید کرده است. 

اجرای برنامه‌های متنوع در هفته صنایع‌دستی

وی ادامه داد: تکریم نخبگان، تجلیل از آن‌ها، تعامل با آن‌ها، ارزش گذاشتن به آن‌ها ارزش گذاشتن به میراث‌‌فرهنگی ما است و من تصورم این است که این همایش نقش مهمی در جا افتادن ارزش‌های میراث‌فرهنگی دارد. هفته آینده از 12 نفر از این چهره‌ها تجلیل به عمل می‌آید. ضمن این که از شنبه که 20 خرداد است روز جهانی صنایع دستی است و برنامه‌های متنوعی داریم. صنایع‌دستی در حوزه اقتصادی و نیز برطرف کردن مشکلات اجتماعی نقش مهمی دارد در دولت مردمی کارهای زیادی انجام شده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه