ضرورت اطلاع‌رسانی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر ضرورت اطلاع‌رسانی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال صبح امروز در نخستین نشست کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی و ستاد امتحانات استان در سال جاری، اظهار کرد: تلاش و همگرایی مجموعه موجب ماندگاری فعالیت‌ها و خدمات خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی نهضت سوادآموزی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، شور و شوقی در بین مردم و به ویژه بی‌سوادان برای آموزش ایجاد کرد، افزود: اینک که به مراحل پایانی کار و انتهای فعالیت‌های سوادآموزی رسیده‌ایم، همه باید کمک کنند تا بی‌سوادی در جامعه ریشه‌کن شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از شرایط حاکم بر معاونت سوادآموزی استان و پیگیری‌های جدی، دلسوزانه و مطلوب فعالیت‌ها تشکروعمل به وظیفه ذاتی را بهترین خدمت به جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه سوادآموزی استان به وظیفه خود خوب عمل کرده است، خواستار تداوم برنامه‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار آموزش و پرورش، اعتماد مردم است، اظهار داشت: اگر اعتماد از مجموعه سلب شود، چیزی باقی نخواهد ماند، لذا در موضوع صحت و سلامت کار و رسیدگی به تخلفات، انتظار می‌رود مسائل با جدیت بررسی و با لحاظ اصل قانون، با تخلف و افراد متخلف برخورد قانونی صورت گرفته و موضوع بازتاب هم داشته باشد تا موجب بازدارندگی شود.

ناظمی‌جلال با اشاره به برگزاری فراخوان رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید و تمدید مهلت آن تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲، خواستار اطلاع‌رسانی و اشاعه موضوع به منظور شرکت صاحب نظران در این رویداد ملی و بین‌المللی شد و گفت: در جلسه هفته آینده شورای پشتیبانی سواد‌آموزی استان نیز، موضوع تشریح و تبیین شود.

وی پیگیری اقدامات و برنامه‌های سوادآموزی توسط حوزه مربوطه را مهم دانست و گفت: در نشست‌های مدیران و روسای آموزش و پرورش نیز، بر پشتیبانی اقدامات و سرکشی به کلاس‌های سوادآموزی و برگزاری مطلوب امتحانات پایانی تاکید وموارد لازم یادآوری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پیگیری و پشتیبانی از برنامه‌های سوادآموزی را وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی مجموعه عنوان کرد و گفت: باید در جلسات مدیران و روسای آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین استان، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های حوزه سوادآموزی طرح موضوع و تبیین و تشریح شود.

انتهای پیام/2330/71

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه