حجاب از دیدگاه امام خمینی(ره) ضامن حفظ حرمت زنان است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: امام خمینی(ره) حجاب را ضامن مصونیت و حراست زنان و عامل توسعه حضور اجتماعی آنان می‌دانستند، نگاه امام(ره) به حجاب در چهارچوب شرع اسلام و خدامحورانه بود.

زینب زاله در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در سنندج با بیان اینکه امام خمینی(ره) جایگاه واقعی زنان را در اجتماع تثبیت کردند، اظهار داشت: ایشان معتقد بودند زن براساس دستور و آنچه اسلام بیان کرده کاملا آزاد است و همانگونه که مردان در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت می‌کنند زن هم باید فعالیت داشته باشد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان تصریح کرد: امام راحل زنان را منشا تمدن‌سازی می‌دانستند و به همین دلیل مخالف آزادی کاذب و بی‌بندوباری بودند.

زاله تصریح کرد: انحراف زن از دیدگاه امام خمینی، مساوی با فساد جامعه است چرا که زنان با حضور در خانواده و جامعه نقش اصلی و سازنده را در ارتقای معنویت و شکل‌گیری جامعه سالم ایفا می‌کنند.

وی افزود: به معنی واقعی امام راحل با دیدگاه و نظراتی که در مورد بانوان داشتند، زمینه حضور آنان را در اجتماع فراهم کردند و درهای بسته را برای برخورداری این قشر از آزادی واقعی به روی‌شان گشودند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم رعایت صحیح آموزه‌ها، ارزش‌ها و موازین اسلامی از تاکیدات همیشگی معمار کبیر انقلاب برای بانوان بود موضوعی که از آغاز شکل‌گیری مبارزات خویش به صورت صریح و قاطع عنوان کردند..

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: آزادی و ترقی جامعه در منظر امام راحل در چهارچوب رعایت ارزش‌های مترقی اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

زاله تصریح کرد: امام خمینی معتقد بر آزادی پوشش با رعایت موازین اسلامی بودند موضوعی که به صورت کاملا واضح و صریح در صحیفه ایشان مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: زنان در انتخاب پوشش به شرط رعایت موازین آزادند.

وی اذعان کرد: امام راحل حجاب را ضامن مصونیت و حراست زنان و عامل توسعه حضور اجتماعی آنان می‌دانستند، نگاه امام(ره) به حجاب در چهارچوب شرع اسلام و خدامحورانه بود.

وی بر ضروت نهادینه کردن و تبیین و ترویج تفکرات و دیدگاه امام راحل نسبت به موضوع حجاب تاکید کرد و گفت: امروز که دشمنان تمام توان خود را برای حذف و بی‌ارزش کردن مسئله حجاب در جامعه اسلامی به ویژه در بین بانوان ایرانی بکار گرفته باید بیش از پیش نسبت به تبیین اهمیت حجاب از دیدگاه اسلام تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان امروز با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف رسانه‌ای و تولیدمحتواهای فریبنده سعی دارند ارزش حجاب را در جامعه کاهش و آن را نوعی اجبار برای نسل جوان تفهیم کنند مقابله با این هجمه دشمن نیاز به بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی است.

وی عنوان کرد: بر خلاف آنچه دشمنان سعی در القای آن به جامعه ما دارند حجاب بهترین محافظ برای بانوان در برابر نگاه نامحرمان و حافظ امنیت و حرمت آنان است.

انتهای پیام2330/71

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه