توسعه همکاری فناورانه ایران و برونئی

وزیر خارجه برونئی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان ایران بازدید کرد و خواهان توسعه همکاری دو کشور شد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از معاونت علمی، اریوان یوسوف، وزیرخارجه برونئی از خانه نوآوری و فناوری ایران(تهران)I-hit بازدید کرد.

قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در‌این خصوص گفت: بسیاری از دستاوردهای خانه نوآوری و فناوری در مقایسه با محصولات خارجی برای وزیر امور خارجه برونئی جالب توجه بود؛ زیرا ایران در شرایط تحریمی است ولی توانسته از نظر تکنولوژی به پیشرفت های قابل توجهی برسد.

وی ادامه داد: در این بازدید هربال و گیاهان دارویی از جمله بخش‌هایی بودند که برای توسعه همکاری فناورانه مورد توجه وزیر خارجه برونئی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این کشور از جمعیت پایینی برخوردار است و کشوری ثروتمند محسوب می شود، گفت: با توجه به پیوستگی‌های فرهنگی دو کشور که هر دو مسلمان هستند، شرکت‌های طب اسلامی و گیاهان دارویی علاقمند به همکاری با ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان بودند.

گفتنی است، اقتصاد کشور برونئی بر پایه ی صادرات نفت، گازطبیعی، الوار و کائوچو استوار است. برونئی به واسطه استخراج فراوان نفت و گاز یکی از کشورهایی است که بالاترین درآمد سالانه را از ذخایر طبیعی خود دارد که همین امر باعث شده تا افراد زیادی متقاضی کار و مهاجرت به برونئی باشند.

پایان پیام/
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه