راه‌اندازی ۲۵ کارگاه راهسازی در استان مرکزی

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه این استان در سال گذشته در حوزه راهسازی و ترمیم جاده‌ رتبه اول را کسب کرده بود، گفت: اردیبهشت ماه سال جاری نیز در این بخش در جاده‌های استان ۲۵ کارگاه راهسازی آغاز شده که در مدت ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اراک، فرزاد مخل الائمه امروز در دیدار با معدن کاران اظهار کرد: در سال گذشته در راستای اجرای طرح‌های عمرانی اعتباری به مبلغ ۳۴ هزار میلیارد ریال به استان مرکزی اختصاص پیدا کرد، این در حالی است که از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ حدود ۳۲ هزار میلیارد به این استان اختصاص پیدا کرده بود.

وی افزود: طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام زیادی در استان مرکزی از سال‌های گذشته مانده بود که برخی از این طرح‌ها به تعبیری آثار باستانی تبدیل شده بود؛ پروژه پل سنجان مطالبه اصلی مردم شهر بود که از ابتدای این دولت تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت که با شبانه‌روزی اجرای شدن آن در مدت یک سال به پایان رسید.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک هم با همین مشکلات روبرو بود به طوری که ۱۳ سال از شروع عملیات اجرایی آن سپری شده، در صورتی که باید هم‌اکنون خدمات درمانی به غرب کشور ارائه می‌داد اما پیشرفت مناسبی نداشت؛ طی مدت کوتاهی این روند در دولت جدید شتاب گرفت و هم اکنون برخی تجهیزات مورد نیاز بیمارستان تهیه و ذخیره‌سازی شده است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه استان مرکزی در سال گذشته در حوزه راهسازی و ترمیم جاده‌ رتبه اول را کسب کرده بود، ادامه داد: اردیبهشت ماه سال جاری نیز در این بخش در جاده‌های استان ۲۵ کارگاه راهسازی آغاز شده که در مدت ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان نیز با اشاره به ساخت زائرسرای استان مرکزی در مشهد گفت: این زائر سرا در زمینی به مساحت ۹۵۰ متر مربع و در ۱۳ طبقه با کمک خیران در حال ساخت است و افراد محروم استان می‌تواند از این مکان استفاده کنند.

وی افزود: فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و فاز سوم آن نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در این نشست با اشاره به وجود ۶۲۵ معدن در استان گفت: از این تعداد ۲۱۲ واحد به دلایل مختلف غیرفعال است.

علی جودکی با اشاره به تعیین تکلیف بخش معدنی ۶۰ واحد در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری در خرداد اظهار کرد: واگذاری معادن نیز بر اساس اهلیت بهره‌بردار از نظر مالی، علمی و توانایی بهره‌برداری انجام خواهد شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۳۰ میلیارد و در سال گذشته نیز  میلیارد تومان حقوق دولتی معادن دریافت شد؛ پیش‌بینی دریافت حقوق معادن در سال قبل ۸۲۰ میلیارد تومان بود. این رقم برای سال جاری یک هزار میلیارد تومان است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه