مدیرکل راه آهن شمالغرب: انتقال راه آهن تاکستان به خارج از شهر، توجیه فنی و اقتصادی ندارد

مدیرکل راه آهن غرب یادآورشد: انتقال راه آهن تاکستان به خارج از شهر نه تنها در دنیا منسوخ شده است بلکه هیچ توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، غلامحسین ولدی در نشست خبری مدیران کل تابعه وزارت راه و شهرسازی که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: صدمات جانی ناشی از برخورد قطار با عابر پیاده همواره یکی از مطالبات اصلی مردم شهر شریفیه بود که با همکاری صورت گرفته با شهرداری و شورای اسلامی شهر شریفیه و مدیران ذیربط، اقدامات لازم در این نقطه حادثه خیر انجام شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اعمال این استانداردهای قانونی از صدمات جانی و مالی از قبیل برخورد قطار با عابر پیاده و... جلوگیری شد.

مدیرکل راه آهن شمال ضمن اشاره به کاهش زمان سفر حدفاصل قزوین_تهران با افتتاح خط دوم قزوین_هشتگرد، گفت: جهت رفاه حال مسافرین با پیگیری های صورت گرفته در ماه های اخیر، خط دوم حدفاصل قزوین_هشتگرد به مرحله بهره برداری رسیده و منجر به به کاهش زمان سفر مسیر قزوین به تهران شده است.

ولدی در ادامه از کاهش ۴۶ دقیقه ای زمان سفر قطارهای حومه ای قزوین به تهران و بلعکس خبر داد و عنوان کرد: با افتتاح خط دوم حدفاصل قزوین _هشتگرد مدت زمان سفر قزوین به تهران و بلعکس از ۱۷۰ دقیقه به ۱۲۴ دقیقه کاهش یافته است.

مدیرکل راه آهن شمال در ادامه ضمن اشاره به نصب آسانسور در ایستگاه راه آهن قزوین، اذعان کرد: نصب آسانسور همواره یکی از اصلی ترین دغدقه ها و مطالبات قشر کهن سال و... بود که مورد برسی قرار گرفته و پروژه نصب ۲ دستگاه آسانسور در راه آهن قزوین ظرف ۳ماه آینده به پایان خواهد رسید.

ولدی از نصب ۲ دستگاه پله برقی در ایستگاه راه آهن قزوین خبرداد و عنوان کرد: یکی از پروژه های تعریف شده سفر ریاست جمهوری نوسازی و بهسازی خطوط ریلی راه آهن شمال ۲ بوده که با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: بالغ بر ۶۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری محقق شده و عملیات بهسازی این راه آهن در حال پیگیری است.

وی ضمن اشاره به موقعیت راهبردی ایستگاه راه آهن قزوین خاطرنشان کرد: ایستگاه راه آهن قزوین موقعیت راهبردی دارد، به طوری که بالغ بر ۲۶ رام قطار مسافربری از قزوین عبور و به استان های مشهد، ارومیه، زنجان، تهران و آذربایجان عزیمت می کنند.

ولدی در پایان با اشاره به اینکه استان قزوین بالغ بر ۱۰ ایستگاه راه آهن دارد، اظهار کرد: استان قزوین دارای مجموع ۳۰۰ کیلومتر راه ریلی است و ۳۰ کیلومتر راه ریلی تجاری و صنعتی است.

در ادامه این نشست منوچهر صفری مدیرکل راه آهن شمالغرب نیز ایستگاه راه آهن تاکستان را از شاخص ترین ایستگاه های راه آهن شمال غرب کشور دانست و عنوان کرد: قطار حومه ای تاکستان روزانه با بیش از ۳۲۰ نفر مسافر و با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی از مبدا تاکستان به مقصد تهران حرکت کرده و به مردم خدمت رسانی می کند.

وی اصلی ترین مانع تکمیل پروژه خط دو قزوین_زنجان را عدم همکاری مسئولان محلی تاکستان دانست و اذعان کرد: تکمیل خط دو راه آهن قزوین_زنجان از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و با پیشرفت فیزیکی۹۰ درصدی همراه است که متاسفانه مسئولان محلی تاکستان با ادعای اینکه خط ریلی راه آهن تاکستان باید از شهر خارج شود از اجرای ادامه این پروژه جلوگیری می کنند.

مدیرکل راه آهن شمالغرب یادآور شد: انتقال ریل راه آهن تاکستان به خارج از شهر نه تنها در دنیا منسوخ شده است بلکه هیچ توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

صفری خاطر نشان کرد: با انتقال خط ریلی راه آهن تاکستان به ۱۰ کیلومتر خارج از شهر، مشکلات عدیده ای را ایجاد خواهد کرد و مسافرین برای تردد از طریق قطار هزینه هنگفتی را متحمل خواهند شد که هیچگونه توجیه اقتصادی و فنی ندارد.

وی ضمن اشاره به آمادگی کامل اداره کل راه آهن غرب جهت جلوگیری از مزاحمت های شبکه ریلی تاکستان برای مردم شهر، بیان کرد: اداره کل راه آهن غرب آمادگی دارد تا با دیوار چینی صوتی و ساخت گذرگاه ها از مزاحمت های این شبکه ریلی جلوگیری کند تا اجازه ادامه ساخت پروژه خط دوم راه آهن قزوین_زنجان داده شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تنها ۱۱ کیلومتر از از خط دوم ریلی قزوین _زنجان از محدوده تاکستان عبور می کند، تصریح کرد: مدیران شهرستان تاکستان اجازه تکمیل پروژه خط دو قزوین_زنجان را نمی دهند، در صورتی که با افتتاح این خط ریلی نه تنها بار ترافیکی مسافرین کم تر شده بلکه آورده مناسبی را برای استان و این شهرستان خواهد داشت.

مدیرکل راه آهن شمالغرب در پایان ضمن اشاره به اینکه خط فرعی سیلوی گندم تاکستان نیز از این خط ریلی می گذرد و جابه جایی خط ریلی به خط فرعی سیلوی گندم نیز آسیب خواهد زد، گفت: در شرایط فعلی کشور بودجه کافی جهت خروج خط ریلی از شهر تاکستان وجود ندارد و بهترین کار تکمیل پروژه خط دو قزوین_زنجان است‌.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه