امام‌جمعه موقت تهران: جمهوری اسلامی در منطقه تولید امنیت و قدرت کرده است

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای جهان سلان و منطقه تولید امنیت و قدرت کرده، گفت: ملتی که با علم حرکت کرده و با استقامت دشمن را با سلاح ایمان و توکل به زانو در بیاورد دیگر در مقابل هیچ قدرتی ترس و واهمه ندارد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی امشب در مراسم ارتحال حضرت آیت الله محمد تقی امینیان در حسینیه اعظم حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) با قیام خود مدرسه دین را در جامعه رواج داد، اظهار کرد: امید محصول ایمان و عمل صالح است و امام راحل (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، نور امید را در جامعه رواج داد.

وی با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در تقویت صبر، پایداری و استقامت در جمهوری اسلامی و تمامی ملت‌های آزادی‌خواه گفت: انقلاب اسلامی در هر حوزه‌ای که مقتدر است، علتش توجه به قدرت ایمان و توکل است.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر نفوذ پذیری جمهوری اسلامی در جهان بین‌الملل و منطقه بیان کرد: استکبار و بلوک غرب و شرق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی را علیه ملت ایران اعمال کردند تا از این طریق بتوانند انقلاب ما را نابود کنند‌.

ابوترابی جنگ استکبار با جمهوری اسلامی را جنگ با مردم سالاری دینی دانست و افزود: جنگ غرب با جمهوری اسلامی جنگ با مردم سالاری دینی، اسلام و امام خمینی (ره) بود ولی مردم با بصیرت ایران نگذاشتند دشمن به هدف خود برسد.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی با فروش سلاح به رژیم بعث عراق انواع جنایات را علیه ملت ایران اعمال کردند، تصریح کرد: آمریکا اگر مدافع حقوق بشر بود انواع سلاح‌های شیمیایی را به رژیم بعث عراق نمی‌فروخت تا علیه ملت ایران استفاده کرده و افراد بسیاری را شهید و جانباز کند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به فداکاری‌های آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس و بعد از آن در ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: آزادگان و جانبازان، قهرمانان میدان نبرد بوده و هشت سال در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کردند تا این نظام مقدس ماندگار بماند.

ابوترابی ملت ایران را نماد مقاومت و ایستادگی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) و ملت ایران با صبر و مقاومت و بعد از آن با ایستادگی در مقابل تحریم‌های ظالمانه، درس اقتدار و مقاومت را به تمامی ملت‌های آزادی‌خواه‌ جهان دادند.

وی با تأکید بر برنامه آمریکا برای تشکیل خاورمیانه دور در منطقه بیان کرد: آمریکا سعی داشت همان بلایی که بر سر لیبی، مصر و عراق آورده بر سر ملت ایران بیارد ولی مردم  ایران اجاره چنین کاری را ندادند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به نقش قابل تأمل نیروهای مقاومت در نابودی داعش و سیاست خصمانه استکبار در خاورمیانه تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مقاومت، حشدالشعبی در سایه مقاومت و ایستادگی و با تبعیت از امام راحل(ره) نگذاشتند منطفه به دست مستکبران افتاده و داعش که دست‌نشانده استکبار بوده را نابود کردند.

ابوترابی با تأکید بر تقویت نیروی ایمان در جامعه و به ویژه نسل جدید، افزود: ملت ایران اهل ایمان و استقامت بوده و از هیج قدرتی ترس و خوف نداشته و تا مادامی که نیروی ایمان در جامعه رواج دارد هیچ قدرتی توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای جهان اسلام و منطقه تولید امنیت و قدرت کرده است، گفت: ملتی که با علم حرکت کرده و با استقامت دشمن را با سلاح ایمان و توکل  به زانو در بیاورد دیگر در مقابل هیچ قدرتی ترس و واهمه ندارد.

امام‌جمعه موقت تهران، گیلان و شهرستان آستانه‌اشرفیه را نماد فرهنگ، تمدن و پرورش انسان‌های عالم دانست و تصریح کرد: در شهرستان آستانه‌اشرفیه بزرگانی همچون آیت‌الله امینیان، آیت‌الله وحید و ضیایی‌ها بوده که تمام عمر خود را وقف پرورش انسان‌های عالم و دانشمند کرده و از هیچ تلاشی در راه تحقق این مهم دریغ نکردند.

پایان پیام/۳۳۸۹

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه