نوسای مدارس شهرستان بهار با جذب اعتبارات ملی

فرماندار شهرستان بهار از نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس شهرستان با جذب اعتبارات استانی و ملی خبر داد و گفت: سعی داریم بخش عمده‌ای از پروژه‌ها را تا مهرماه افتتاح کنیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بهار، مجتبی فیض‌اللهی عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی و نوسازی مدارس شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد و روستاهای دینارآباد، کریم آباد و پرلوک اظهار کرد: در شهرستان بهار چندین مدرسه فرسوده وجود دارد که نیاز به نوسازی دارند بنابراین تسریع در اجرای پروژه‌های آموزشی ضرورت دارد.

وی افزود: در حال حاضر تراکم دانش‌آموزان در مدارس شهرستان بالاست که با ساخت مدارس جدید و توسعه فضاهای آموزشی، تراکم به حداقل می‌رسد.

فرماندار شهرستان بهار از پیگیری‌ برای تخصیص اعتبار خبر داد و گفت: از بودجه ملی و استانی و سفر ریاست جمهوری، اعتباراتی تخصیص یافته تا بخش عمده‌ای از پروژه‌های نوسازی را مهرماه امسال افتتاح کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۱۸۰ پروژه عمرانی و ۲۰۰ پروژه ملی در استان داریم که حدود ۷۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های استانی از محل اعتبارات تملک دارایی تامین اعتبار شده و تاکنون ۴۹ میلیارد تومان دریافت تخصیص داشتیم.

شیرازیانی با بیان اینکه از منابع مختلف به صورت میانگین ۶۸ درصد تخصیص یافته است بیان کرد: در شهرستان بهار یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای ۱۴ پروژه است که در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ۲۰ پروژه از منابع ملی تأمین اعتبار شده که برای آنها از محل اعتبارات ملی مجموعا ۲۳ میلیارد تومان از منابع مختلف تامین اعتبار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز گفت: تعمیر و تجهیز مدارس قدیمی در حوزه اختیارات استان است و برای تسریع در روند کار، به اندازه اعتبارات ملی، اعتبارات در استان نیز پیش‌بینی شود.

محمود نقوی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سالیان اخیر اوضاع تعمیر و تجهیز در استان خوب نبوده این امر توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

وی افزود: سهم اعتبارات استانی ما در سال ۱۴۰۰، ۳ درصد بوده و در سال ۱۴۰۱ نیز ۵ درصد بوده که امیدواریم این رقم به ۱۵ درصد برسد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه