آقای گل پرسپولیسی داماش را لیگ یکی کرد

تیم فوتبال داماش گیلان در مرحله پلی‌آف لیگ ۲ با نتیجه ۲ بر یک موفق به شکست تیم فولادنوین اهواز شد و توانست جواز حضور در لیگ یک را به دست آورد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، مسابقه دور برگشت مرحله پلی‌آف لیگ ۲ از امروز بین ۲ تیم فولادنوین اهواز و داماش گیلان به میزبانی فولادی‌ها برگزار شد که در این مسابقه داماش گیلان با یک گل شکست خورد، اما در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت با پیروزی ۲ بر یک جواز حضور در رقابت‌های فصل آتی لیگ یک را کسب کرد. 

داماش گیلان که فصل گذشته به لیگ دسته دوم صعود کرده بود، اینبار با فرشاد پیوس جواز حضور در لیگ دسته اول را به دست آورد. 

پیوس که در هفت بازی پایانی مرحله گروهی هدایت داماش را بعد از پایان همکاری این تیم با اکبر میثاقیان برعهده گرفته بود، موفق شد طی این بازی‌ها ۱۹ امتیاز کسب کند تا آن‌ها را روانه مرحله پلی‌آف کند. 

در بازی برگشت شاگردان حسن هوری گلر اسبق جنوبی‌ها از همان ابتدا با نمایشی تهاجمی به دنبال جبران نتیجه بودند و حملات پردامنه‌ای روی دروازه آبی‌ها شکل دادند اما داماشی‌ها با برنامه و تراکم زیاد در خط دفاعی، به دنبال حفظ نتیجه و صعود بودند. 

حملات همه‌جانبه فولاد در زمین خانگی تنها یک بار در دقیقه پایانی بازی نتیجه داد و آن‌ها با ثبت اولین گل، با انگیزه زیادی به دنبال دستیابی به گل تساوی بودند تا شانس صعود خود را با جبران نتیجه به دست بیاورند. اما داماش گیلان در ثانیه‌های پایانی بیشتر از قبل دفاع منسجم خود را علیه حریف شکل داد و با ضدحملات روی دروازه فولاد نیز خطرساز شد. 

در نهایت در شرایطی که داماشی‌ها در اهواز نیز حامی ویژه تیم خود بودند، علی‌رغم شکست یک گله توانستند با توجه به نتیجه بازی رفت، شرایط را کاملا به سود خود کرده و بار دیگر به صعود دست یابند. 

با صعود داماش گیلان به لیگ یک؛ فرشاد پیوس سرمربی فعلی این تیم و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که پیش از این توانسته بود تیم‌هایی چون شهیدقندی یزد، سپیدرود رشت و چوکای تالش را از رقابت‌های لیگ دو به لیگ یک برساند، در رکورد صعود با تیم‌های مختلف کرد تا یکی از مربیانی محسوب شود که بیشترین تجربه صعود با تیم‌های مختلف را در رقابت‌های لیگ دو داشته است. 

نکته جالب توجه دیگر اینکه او توانسته در رساندن سه تیم گیلانی به لیگ آزادگان هتریک کند؛ سه تیم سپیدرود رشت، چوکای تالش و داماش گیلان با هدایت پیوس به لیگ یک صعود کرده‌اند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه