مشتاقی: به عملکرد فرنگی‌‌کاران می‌بالم اما نگرانی‌هایی هم وجود دارد

پیشکسوت کشتی فرنگی کشورمان گفت: به نظرم کادر فنی می‌تواند از پشتام در وزن 87 کیلوگرم به خوبی استفاده کند و با مدیریت او را به این وزن بیاورد و او را آماده رقابت‌های این وزن کند.

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های بین المللی رنکینگ دار قرقیزستان اظهار داشت: مسابقات رنکینگ دار بین المللی اهمیت بالایی دارند و برای تیم ملی کشور ما هم که نزدیک به مسابقات جهانی است بسیار مهم بود. هرچند تمام کشتی گیران مطرح دنیا در این تورنمنت حضور نداشتند اما قهرمانان تیم ملی که عنوان داران جهان المپیک بودند در این رقابت ها حضور داشتند. این مسابقات برای تیم ملی کشتی فرنگی ما اثرات و نتایج خوبی داشت.  من به عنوان پیشکسوت کشتی فرنگی به خودم می بالم که حسن رنگرز عملکرد خوبی را داشته است و در این ۸ ماهی که هدایت تیم ملی را بر عهده داشته است هر مسابقه بین المللی که رفته آمد دست پر برگشتند، در این مسابقات هم با کسب ۵ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز نشان دادند تیم سرحال و خوبی را داریم اما در بعضی از اوزان نگرانی هایی داریم به عنوان مثال محمدرضا گرایی اگر بخواهد در وزن ۶۷ کیلو راه مسابقات المپیک باشد باید به خوبی از خود محافظت کند چرا که اگر وزن او بالا برود شرایط برای اون دشوار خواهد شد. در مسابقات قرقیزستان هم قطعا کاهش وزن داشته است تا بتواند در ۷۲ کیلو کشتی بگیرد در مجموع اگر بخواهیم نگاه کنیم حدود ۷ کیلو اضافه وزن دارد و باید آن را مدیریت کند.

وی در ادامه در خصوص حریف فینال گرایی و عملکرد سایر کشتی‌گیران گفت: حریفی که در فینال با او کشتی گرفت حریف سرسخت او در مسابقات جهانی است و ادامه هم حریفان سرسخت تری دارد و باید مراقبت کند تا بتوان در مسابقات جهانی شرایط ایده آلی را داشته باشد. تیم خوبی داریم و روز به روز کشتی گیران بهتر می شوند. ایمان محمدی از جمله کشتی گیرانی بود که خیلی خوب کشتی گرفت. علیرضا مهمدی هم چهره جوان تیم ملی خیلی خوب کار می‌کند. محمد علی گرایی هم شرایطش خیلی بهتر از سال گذشته است. ساروی هم مانند همیشه یک سرو گردن بالاتر از همه ۹۷ کیلو ها ظاهر شد و در پایان هم امین میرزازاده کشتی خوب و هوشمندانه ای با حریف کوبایی خود گرفت. کشتی گیر کوبایی نفر دوم لوپز است و پیروزی مقابل چنین کشتی گیری آسان نبود. امیدوارم همه این کشتی گیرانی که در این مسابقات صاحب مدال شدند همه در مسابقات آسیایی و جهانی روی سکو بروند و دل مردم را شاد کنند.

* گرایی مدیریت شود قطعا در بازی‌های آسیایی و جهانی متفاوت ظاهر خواهد شد

پیشکسوت کشتی فرنگی کشورمان در پاسخ به این سوال که خیلی ها معتقد هستند محمدرضا گرایی بعد از مسابقات جهانی سال گذشته شکست‌های متوالی را متحمل شده است گفت: محمدرضا گرایی در المپیک طلا گرفت و در مسابقات جهانی نروژ طلا گرفت بعد از آن سال گذشته نفر دوم جهان شد نمیتوان گفت گرایی شکست خورده است. گرایی کشتی گیر وزن ۶۷ کیلو است و قطعا در ادامه هم با مدیریت کادر فنی در وزن خود کشتی خواهد گرفت و برای بازیهای آسیایی و جهانی یک گرایی دیگری را خواهید دید. حریف بد او وزن زیاد او است قطعا رنگرز برای او برنامه خواهد داشت تا بتوان وزن او را برای مسابقات جهانی که ۴ ماه دیگر برگزار خواهد شد کنترل کند. اگر این اتفاق نیافتد اضافه وزن یقه او را در مسابقات جهانی میگیرد.

* رقابت بین محسن نژاد و دلخانی در 60 کیلو دیدنی خواهد بود

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی 1974، درباره شرایط مهدی محسن نژاد و حضور میثتم دلخانی در 60 کیلوگرم عنوان کرد: ببینید مهدی محسن نژاد کشتی گیر دلاور، سرپایی و با صلابت در وزن خودش است اما فکر می‌کنم او گرفتاری وزنی دارد. محسن نژاد به لحاظ فنی و کشتی جسارت مبارزه رو تشک و اجرای فن و همچنین روحیه هیچ چیز کم ندارد. کسی فکرش را نمی‌کرد که او با شهامت کشتی بگیرد. تجربه ای که دارم می‌گوید او در حال حاضر از نظر وزنی دچار مشکل است. میثم دلخانی هم که مدعی حضور در وزن 60 کیلو است باعث خواهد تا رقابت بسیار خوبی را بین این 2 نفر شاهد باشیم تا یکی از آنها راهی بازی‌های آسیایی شود یکی دیگر به مسابقات جهانی برود. جنگ بین این 2 کشتی گیر در این وزن برابر است. به نظرم هر 2 هم برای وزن 60 کیلو شایسته هستند می توانند نماینده خوبی برای کشورمان باشند.

*  از پشتام می توانیم برای وزن 87 کیلو استفاده کنیم

مشتاقی در ادامه با اشاره به وضعیت نا مناسب تبم ملی در وزن 87 کیلو تصریح کرد: متاسفانه ضعف بزرگی که در تیم ملی کشتی فرنگی ما وجود دارد این است که در این سال ها نتوانستیم کشتی‌گیران خوبی را در 87 کیلو پرورش دهیم و داشته باشیم. اگر بگویم ناصر علیزاده هم مشکل وزنی دارد همه می‌گویند مشتاقی همه چیز را به وزن ربط می دهد در صورتی که یک حقیقت اسن و علیزاده مشکلات وزن دارد و برای مسابقات بالای 6 کیلو وزن کم می‌کند که باعث می شود او همیشه در غذاب باشد. او کشتی‌گیر بسیار خوبی است. رنگرز باید در خصوص این وزن فکر اساسی انجام دهد چرا که باید حداقل 2 کشتی‌گیر خوب داشته باشیم در حال حاضر هم حسین نوری و هم رامین طاهری رفته اند و پشتوانه سازی هم برای این وزن انجام نداده بودند که اگر آنها نبودند از کشتی گیر دیگری استفاده شود. به نظرم می‌توانند از پشتام به خوبی استفاده کنند و با مدیریت او را به وزن 87 کیلو بیاورند و با آزمایش او را آماده رقابت در این ون کنند و از او بهره ببرند تا در 87 کیلو هم 2 نماینده خوب در اختیار داشته باشیم.

* کادر فنی تیم ملی باید حواسش به چینی ها باشد تا در بازی‌های آسیایی ضربه نخوریم

پیشکسوت کشتی فرنگی کشورمان خطاب به کادر فنی تیم ملی خاطر نشان کرد: مطلبی که باید کادر فنی به آن توجه کند حضور خوب کشتی‌گیران چینی در رقابت‌های رنکینگ دار قرقیزستان بود. آنها خوب کار می‌کنند و باید حواسمان باید به آنها باشد چرا که بازی‌های آسیایی را در پیش داریم که میزبان چین است. امیدوارم کادر فنی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد تا تیم ملی از این بابت لطمه نخورد. مسابقات قهرمانی آسیا با بازی‌های آسیایی بسیار متفاوت است. ما در مسابقات قهرمانی آسیا 5 مدال طلا کسب کردیم، در بازی‌های آسیایی 3 مدال طلا هم کسب کنیم، هنر کرده ایم بازی‌های آسیایی خیلی مهم است و باید چینی‌ها را جدی بگیرند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه