لزوم فراهم سازی فعالیت برای بخش خصوصی و سرمایه ‌گذاری

استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه دولت سیزدهم، فراهم سازی فضای کار برای بخش خصوصی و زمینه سازی برای سرمایه گذاری است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ارومیه، محمدصادق معتمدیان  در نشست مشترک با اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اعلام اینکه دولت رقیب بخش خصوصی نیست، اظهارداشت: از منابع نهادهای حاکمیتی برای سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و رفع محرومیت ها استفاده می شود.

وی در ادامه با تاکید بر جذب سرمایه های بخش خصوصی در حوزه مولدسازی و بهبود شاخص های توسعه، تصریح کرد: مدیران و دستگاههای اجرایی مکلف به روانسازی اجرای برنامه های دولت و حمایت از بخش خصوصی هستند.

استاندار آذربایجان غربی به ریل گذاری درست در حوزه اقتصادی و تکمیل زنجیره تولید در سطح استان نیز اشاره کرده و افزود: از ظرفیت هایی چون مرز مشترک با سه کشور، گمرکات و فرودگاهها برای توسعه استان و فضاسازی برای فعالیت بخش خصوصی استفاده شود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه افزایش تولید منجر به رونق اشتغالزایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: افزایش تولید نیازمند توسعه صادرات بوده و نباید در مرزها توقف داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر روانسازی روند صادرات از مرزهای استان، افزود: در کنار افزایش هماهنگی بین نهادها و دستگاههای متولی در مرزهای آذربایجان غربی، به دنبال توسعه زیرساخت های حمل و نقل مرزی و چهار بانده کردن جاده های مرزی استان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی استفاده از مزیت های راه آهن در حوزه حمل و نقل بار را نیز ضروری دانسته و اضافه کرد: دولت با تامین زیرساخت ها، زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بهره برداری از حوزه حمل و نقل ریلی فراهم ساخته است.

معتمدیان همچنین به تاثیر مثبت دیپلماسی منطقه ای در رونق صادرات استان اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرزهای بیشتر و توسعه صادرات، از دستاوردهای همکاری های مشترک با همسایگان بوده و از پیوندهای فرهنگی با کشورهای همسایه باید برای رونق صادرات و حوزه اقتصادی استفاده شود.

وی در پایان با تاکید بر فعال سازی تشکل های صنفی و بخش خصوصی، یادآور شد: با برنامه ریزی درست در حوزه هایی چون سرمایه گذاری و احیای واحدهای راکد، شاهد کاهش بی سابقه نرخ بیکاری در آذربایجان غربی بودیم.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه