ارائه دو لایحه در مورد هوش مصنوعی به کنگره آمریکا

کنگره آمریکا دو لایحه جدید در مورد هوش مصنوعی را بررسی می‌کند تا در آن‌ها از پیشتازی آمریکا در این زمینه و شفافیت استفاده از آن توسط دولت مطمئن شود.

 به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از رویترز، سناتورهای آمریکایی روز پنجشنبه در بحبوحه توجهات فزاینده به مسائل پیرامون هوش مصنوعی دو لایحه دو حزبی جداگانه را معرفی کردند.

یکی از این لوایح از دولت ایالات متحده می خواهد تا در هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای تعامل با مردم شفاف باشد و دیگری روی ایجاد دفتری برای نظارت بر پیشتاز بودن آمریکا در زمینه فناوری و رقابت آن با دیگران تمرکز دارد.

قانونگذاران شروع به بررسی قوانین جدیدی کرده اند که ممکن است به دلیل ظهور هوش مصنوعی مورد نیاز باشد. این فناوری در اوایل سال جاری زمانی که چت‌‍‌‌‌جی‌پی‌تی(یک برنامه هوش مصنوعی که می تواند به سوالات به صورت مکتوب پاسخ دهد) در دسترس قرار گرفت، سرفصل خبرها شد.

گری پیترز، یک دموکرات که ریاست کمیته امنیت داخلی را بر عهده دارد، به همراه مایک براون و جیمز لنکفورد، هر دو جمهوری خواه، لایحه ای را ارائه کردند که بر اساس آن، سازمان های دولتی ایالات متحده باید به مردم بگویند که در چه زمانی از هوش مصنوعی برای تعامل با آنها استفاده می کنند.

این لایحه همچنین آژانس‌ها را ملزم می‌کند تا راهی برای مردم ایجاد کنند تا در مورد هر تصمیمی که توسط هوش مصنوعی گرفته می‌شود تجدیدنظر کنند.

براون در بیانیه ای گفت: «دولت فدرال باید در استفاده از هوش مصنوعی فعال و شفاف باشد و اطمینان حاصل کند که تصمیمات بدون انسان گرفته نمی شود.»

سناتورها اقدامی را ارائه کردند که بر اساس آن دفتری برای تجزیه و تحلیل رقابت جهانی ایجاد می کند که به دنبال تضمین این است که ایالات متحده در توسعه هوش مصنوعی پیشتاز باشد.

یکی از سناتورها گفت: ما نمی توانیم جایگاه خود را در فناوری های استراتژیک مانند نیمه هادی ها، محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی به رقبایی مانند چین بدهیم.

اوایل این هفته، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا گفت که سه جلسه توجیهی برای سناتورها در مورد هوش مصنوعی برنامه ریزی شده، تا قانونگذاران بتوانند در مورد این موضوع آموزش ببینند.

این جلسات شامل مرور کلی بر هوش مصنوعی، بررسی چگونگی دستیابی آمریکا به رهبری در این زمینه و یک جلسه در مورد مسائل دفاعی و اطلاعاتی و پیامدها است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه