تماس‌های تلفنی وحیدی با استاندار اصفهان در پی جاری شدن سیل در برخی نقاط استان

وزیر کشور در گفت‌وگوهای تلفنی با استاندار اصفهان و فرماندار اردستان، در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده در برخی نقاط استان اصفهان قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در پی بارش‌های اخیر که منجر به جاری شدن سیلاب در برخی نقاط استان اصفهان و ایراد خسارت جانی و مالی به تعدادی از هموطنان شد، احمد وحیدی وزیر کشور از بعدازظهر روز گذشته هجدهم خرداد طی دو مرحله تماس تلفنی با سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای درگیر با مشکلات ناشی از سیلاب در استان قرار گرفت.

وزیر کشور در این گفت‌وگوها ضمن تأکید بر آماده‌باش ستاد مدیریت بحران استان، بر عزم وزارت کشور برای کمک به مناطق درگیر بحران در شهرستان‌های استان و تلاش شبانه‌روزی جهت جبران خسارت و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب‌های اخیر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف در این راستا تأکید کرد.

وحیدی همچنین در دو مرحله با فرماندار شهرستان اردستان به صورت تلفنی در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از سیلاب در این شهرستان گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوهای تلفنی، استاندار اصفهان نیز با ارائه گزارشی از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، گفت: در روزهای اخیر با اعلام هشدار نارنجی توسط ستاد مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی استان ضمن آماده‌باش دستگاه‌های امدادی، تذکرات لازم به مردم و مسئولان مناطق احتمالی درگیر با سیل داده شد. 

وی افزود: مدیریت بحران استانداری اصفهان در حال آماده‌باش کامل و امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده است که همچنان ادامه دارد.

وقوع سیلاب ناگهانی ناشی از بارش شدید باران و تگرگ بعدازظهر روز گذشته در روستای نهوج واقع در ۶۵ کیلومتری شرق اردستان باعث جان باختن ۳ نفر از ساکنان روستا به علت تخریب منزل و آب‌بُردگی شد.

همچنین در اثر جاری شدن سیل و سیلابی شدن رودخانه داخل روستا ۹ نفر مجروح و به مراکز درمانی اعزام شدند و خساراتی به اماکن مسکونی راه‌ها، معابر و اراضی کشاورزی،  دام‌های سبک و کلنی زنبور عسل در منطقه وارد شد.

در اثر وقوع طوفان گرد و خاک نیز ۶ نفر به دلیل ریزش دیوار جنب امامزاده نرمی دولت‌آباد مجروح و به بیمارستان اعزام شدند.

سیل‌بُردگی خودروی پراید در محور مشکنان به تودشک نیز سبب فوت راننده پراید شد.

جاده‌ نایین به اردستان هم به علت شدت سیل به صورت موقت مسدود و ترافیک در محور ایجاد شد که با تلاش مدیریت بحران شهرستان نایین، پلیس راه و راهداری،  محور نایین _ اردستان  بازگشایی و هم‌‍اکنون تردد در این محور جریان دارد.

سیلاب از گردنه ملا احمد نایین و مسیر تودشک به سمت شهرستان ورزنه و تالاب گاوخونی هدایت شد.

آبگرفتگی در روستاهای نیستانک، وندیش و کجان در شهرستان نایین و سیلاب و آبگرفتگی در محورهای جاده‌ای هاشم‌آباد شهرستان هرند و نیز مسیر روستای قورتان شهرستان ورزنه هم کنترل شد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه