مشاهده پلنگ در پارک ملی توران+ فیلم

محیط‌بانان پارک ملی توران حین انجام مأموریت موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ شده‌اند.

به گزارش گروه جامعه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محیط‌بانان پارک ملی توران حین انجام مأموریت و گشت و کنترل روزانه در منطق پارک ملی توران موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ شده‌اند.

حضور پلنگ اگر چه باعث امیدواری به خاطر زنده بودن و پویایی زیستگاه است، اما نگرانیهایی را از بابت تعارض این گونه با یوز پلنگ ایجاد می‌کند.

اگر چه بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که پلنگ در گذشته هم در این منطقه بوده و فقط تصویری از آن ثبت وضبط نشده است و تاکنون تعارضی هم بین این دو کونه ارزشمند اتفاق نیفتاده است، احتمال برخورد بین آنها کم است.اما این نکته ضروری است که این دو جانور در بعضی طعمه‌ها با یکدیگر اشتراک دارند.

زیستگاه توران در سال ۱۳۵۱ به عنوان منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان محیط زیست در آمد و در سال ۱۳۵۵ قسمتی از آن به عنوان پناهگاه حیات وحش انتخاب در همان سال مجموعه توران از طرف یونسکو عنوان ذخیرگاه زیست کره را نیز دریافت کرد سپس در سال ۱۳۸۱ قسمتهای مرکزی این مجموعه به پارک ملی ارتقا یافت. تاکنون ۴۱ گونه پستاندار، ۱۶۷ گونه پرنده و ۴۲ گونه خزنده و ۲ گونه دوزیست در این مجموعه شناسایی شده‌اند.

 

 

پایان پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه