از خانه تا تمرین با ستاره‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان در «فوتبال ایرانی»

مجموعه 5 قسمتی «فوتبال ایرانی» پرتره ای از 5 ستاره خارجی شاغل در لیگ ایران از ۱۹ خرداد جمعه ها ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مجموعه مستند «فوتبال ایرانی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی میرتیموری جدیدترین تولید شبکه مستند سیماست که از تلویزیون پخش می‌شود. 

میرتیموری درباره سوژه این مستند توضیح داد و گفت: در این مجموعه 5 قسمتی سراغ 5 بازیکن برتر لیگ ایران در سال‌های اخیر رفتیم و زندگی شخصی و فوتبالی آنها را به تصویر کشیدیم. 

وی ادامه داد: تولید این مستند 3 سال پیش آغاز شد؛ در آن روزها بنابر دلایلی سخت‌گیری‌های زیادی برای ورود بازیکنان خارجی به لیگ ایران انجام می‌شد و شاید همین اتفاق باعث شد که پس از آن فوتبالیست‌های بهتری به کشورمان بیایند؛ در مجموعه مستند «فوتبال ایرانی» سراغ 5 ستاره لیگ فوتبال کشورمان رفتیم. بازیکنانی که در تیم‌های باشگاهی خود موثر بودند. رادوشویچ، گورگی گولسیانی، گادوین منشا، آیاندا پاتوسی و هروویه میلیچ 5 بازیکنی‌اند که در این مستند سراغشان رفتیم و زندگی‌شان در ایران به نمایش گذاشتیم. 

کارگردان مجموعه مستند «فوتبال ایرانی» خاطرنشان کرد: در این 5 قسمت پای سخنان بازیکنان نشسته‌ایم؛ آنها درباره زندگی در ایران و انتخاب لیگ کشورمان صحبت کرده و درباره آداب و رسوم ایرانیان اظهارنظر می‌کنند. همچنین در بخش دیگری از این مستند وارد زندگی فوتبالی آنها در باشگاه و تمرینات می‌رویم. 

او درباره همراهی بازیکنان برای ساخت این مستند گفت: خوشبختانه همراهی خوبی از سوی بازیکنان صورت گرفت و آنها اجازه دادند که وارد زندگی شخصی‌ و ورزشی‌شان بشوم و به راحتی با آنها حرف بزنم. این مستند تجربه جدیدی برای من بود و برای نخستین بار بود که مستند ورزشی می‌ساختم. عمده تجربیات قبلی من مستندهای اجتماعی بود و به این حوزه علاقه زیادی دارم، با این حال احساس می‌کنم که مخاطب از دیدن مستندهای فوتبالی و ورزشی لذت بیشتری می‌برد و حالش بهتر است. به همین دلیل، ساخت مستند در این فضا را ادامه خواهم داد. 

میرتیموری درباره فرم روایی این مستند گفت: فوتبال ایرانی در 5 قسمت 30 دقیقه‌ای ساخته شده و شامل گفت‌وگو با بازیکنان، استفاده از نریشن و تصاویر آرشیوی است. 

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه