مطالعات آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع‌ طبیعی انجام شد

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جمع مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور در مشهد گفت: در حال حاضر در کشور کار مطالعات آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع‌ طبیعی انجام شده و برنامه‌ریزی برای اجرای آن را در دستور کار قرار داده‌ایم

به گزارش گروه جامعه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد،عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با یادآوری مأموریت راهبردی سازمان گفت: وظیفه قانونی و مأموریت ما به عنوان سربازان امنیت زیستی کشور، حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی است.

نوبخت با اشاره به ابعاد کاری وسیع این سازمان و حمایت مسئولین ارشد نظام از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تأکید کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ضامن امنیت زیستی کشور بوده و امنیت زیستی، امنیت غذایی و نهایتاً امنیت ملی کشور را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در جلوگیری از فرسایش خاک گفت: در حال حاضر در کشور کار مطالعات آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع‌ طبیعی انجام شده و برنامه‌ریزی برای اجرای آن را در دستور کار قرار داده‌ایم و این ظرفیت می‌تواند با فعالیت‌های بیولوژیک و بیومکانیک تکمیل گردد.

نوبخت با تاکید بر پیشینه تاریخی و مذهبی کشور ایران که تأکید فراوانی بر کاشت و نگهداری درختان شده است، اطمینان داد تا با مدیریت صحیح و اصولی و علمی از ظرفیت‌های بالقوه و مشارکت مردم در راستای اجرای این طرح ملی استفاده شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از همکاری شرکت‌ها و صنایع در راستای مسؤولیت اجتماعی خبر داد و افزود: برای موفقیت در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی، موثر خواهد بود.

وی خطاب به مدیران کل استان‌ها با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان از جمله هلال احمر، بسیج، سپاه و جوامع محلی، گفت: ظرفیت‌سازی هم به لحاظ مادی و هم نیروی انسانی را باید خودمان شناسایی و فعال نماییم.

نوبخت یادآور شد: همه موظفیم به بهترین وجه ممکن کمک کنیم تا این طرح به خوبی و به نفع مردم و نظام اجرا گردد.

در گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور، مدیران کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری ۱۲ استان، تعدادی از معاونین، مدیران و مشاوران ستاد سازمان و همچنین رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع حضور داشتند.

بازدید از نهالستان‌ها، بازدید از پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی، افتتاح پروژه‌های آبخیزداری از جمله برنامه‌های حضور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونین این سازمان است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه