معاون کنسولی وزارت خارجه با سرپرست حجاج ایرانی در عربستان دیدار کرد

معاون کنسولی وزارت امور خارجه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار و درباره مسائل مربوط به اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی به منظور ادای مناسک حج و انتظارات حوزه حج و زیارت برای تسهیل سفر ضیوف الرحمان گفت‌وگو کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه که برای بازگشایی نمایندگی‌های سیاسی کشورمان به عربستان سفرکرده است، با حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه منوره دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی به منظور ادای مناسک حج بررسی و سرپرست حجاج ایرانی خواستار پیگیری انتظارات حوزه حج و زیارت برای تسهیل سفر ضیوف الرحمان به سرزمین وحی شد.

 

معاون کنسولی وزارت خارجه از سفر خود به عربستان و مذاکرات انجام شده با مسئولان کشور میزبان گزارش داد و درادامه حجت الاسلام نواب حضور و فعالیت نمایندگی‌های سیاسی کشورمان در عربستان را مایه دلگرمی زائران دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط بین تهران و ریاض و ارتباط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای اسلامی روز بروز پیشرفت کرده و بهتر شود.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه نحوه حضور زائران ایرانی در این سرزمین همواره مایه سربلندی مقام‌های کشورمان بوده است، تعاملات دو کشور در گذشته زمان را خوب توصیف کرد و گفت: ریشه اختلافات بین کشورهای منطقه تحرکات رژیم صهیونیستی است. این رژیم برای آن که بتواند برای خود جای پایی باز کند به ایجاد اختلاف و دامن زدن به آن در بین مسلمانان پرداخته و به کشتار روزانه مسلمانان ادامه می‌دهد.

سرپرست حجاج ایرانی یکی از اولویت‌های کشورهای اسلامی را حضور در حج عنوان کرد و استفاده از فرودگاه طائف برای عملیات انتقال و بازگشت بخشی از حجاج کشورمان، تسهیل روند انتقال ارز مورد نیاز برای تأمین هزینه‌های حج درعربستان، مشارکت هواپیماهای دیگر شرکت‌های هواپیمایی کشورمان در عملیات حج با هدف سرعت بخشیدن به این عملیات و کاهش مدت سفر و برگزاری دعای کمیل همچون سال‌های قبل از قطع روابط را به عنوان انتظارات حوزه حج و زیارت از کشور میزبان برشمرد و از معاون کنسولی وزارت امور خارجه خواست که این نکات را در مذاکرات با مسئولان سعودی پیگیری کند.

وی تصریح کرد: ما از هر تغییر و تحولی که به نفع زائران باشد استقبال می‌کنیم و کشور میزبان می‌تواند با نگاه مثبت، اجرایی شدن این انتطارات را در دستور کار قرار دهد و بدین ترتیب زائر ایرانی هم با خاطره‌ای خوش به کشور باز می‌گردد.

معاون کنسولی وزارت خارجه نیز با اشاره به سفر وزیر خارجه عربستان در هفته آینده به تهران، وعده داد که نکات مطرح شده را در مذاکرات با مسئولان سعودی پیگیری کند.

 

درپایان این دیدار که سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز به جمع حاضران پیوست، برخی موارد کنسولی در حوزه حج، عمره و عتبات و لزوم رسمیت بخشیدن به فعالیت دفتر نمایندگی این سازمان در عراق گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آمد.

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که تحولات ایجاد شده در روابط دو کشور موجب تسهیل در سفر زائران ایرانی به سرزمین وحی شود.

بیگدلی نیز تصریح کرد: معاونت کنسولی وزارت امورخارجه از آغاز ورود تا پایان عزیمت زائران از ظرفیت خود برای تسهیل سفر حجاج ایرانی استفاده خواهد کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه