امام جمعه ماهدشت: ناامیدی برای یک مدیر مثل سم است

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اقدامات دشمن برای ایجاد یاس در جامعه، گفت: ناامیدی برای مدیر یک مجموعه، برای مسؤول یک مجموعه واقعاً سم است که احساس بن‌بست کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، در خطبه‌های این هفته، با بیان اینکه اسلام دین مورد رضایت خداوند است، گفت: بنابراین انسان هرچه در مسیر اسلام انجام دهد، در مسیر رضایت الهی قدم برداشته، این یک مطلب قطعی است، پس انسان اگر در جامعه اسلامی صبر را یکی از شاخصه‌‌های اصلی زندگی اجتماعی خود قرار دهد، در مسیر رضایت الهی حرکت کرده است.

وی در ادامه به تشریح مفهوم صبر پرداخت و افزود: صبر یعنی خسته نشدن، یعنی از بودن در مسیر اسلام انسان خسته نشود، صبر کند. در این راه باید بزرگان دین و اسلام را الگوی خود قرار دهیم تا در نهایت به سر مقصد منظور که رضایت الهی و سربلندی است دست پیدا کنیم.

امام جمعه ماهدشت به روایتی از پایان جنگ نهروان اشاره کرد و ادامه داد: اگر در زمان کسی که مزه با معصومین بودن را به ما چشاند به او اقتدا کنیم، امام خمینی «ره» شخصیتی بی نظیر و سرآمدی بود که مزه بودن با امام معصوم را به ما چشاند، مسیر که علمای اسلام از میان کلام معصومین استخراج کردند و امام آن را تبدیل به یک نظریه همیشگی کرد و در میدان عملیاتی کرد؛ ولایت فقیه همان نظریه است، مطمئنا این همان مسیر رضایت الهی است، بنابر این صبر و استقامت در این مسیر هم مورد رضایت خدای متعال است، یک آسیب در این مسیر وجود دارد که این توصیه می‌شود و آن، آسیب انفعال است.

وی در ادامه به تشریح مفهوم انفعال پرداخت و گفت: انفعال یعنی روحیه‌ ضعیف، خود را ناتوان پنداشتن، ناتوان‌پنداری خود، احساس کنند که دیگر [نمیتوانند]. احساس بن‌بست در امور، احساس عدم امکان فرج، این روحیه ی انفعال است. یأس از رحمت الهی یکی از آثار این [انفعال] است که یکی از گناهان کبیره است.

وی با تاکید بر آیات الهی مبنی بر اینکه که ناامیدی عین گناه‌ کبیره است، اضافه کرد: ناامید یعنی یأس از رحمت الهی، این امر ناشی از انفعال است که انسان احساس بن‌بست کند و بگوید دیگر هیچ کار نمی‌شود کرد؛ این سمّ خطرناکی است.

وی افزود: ناامیدی برای مدیر یک مجموعه، برای مسؤول یک مجموعه واقعاً سم است که احساس بن‌بست کند؛ دشمنان هم خیلی روی این سعی می‌کنند و القاء می‌کنند این معنا را؛ به همه‌ ماها، [به شکل‌ها و] جورهای مختلف؛ با ملاقات، با گفتگو، با شعار، با مصاحبه، با خبر، با بعضی از فعالیت‌های عملیاتی سعی می‌کنند در طرف مقابل خودشان ــ حالا هر کسی که هست ــ ایجاد یأس و انفعال و بن‌بست و مانند اینها بکنند. این هم این [آسیب] است. البتّه ما در مقابل این آسیب [یعنی] انفعال، دستمان باز است؛ یعنی ما راه مقابله‌ی با این انفعال را در نظام جمهوری اسلامی داریم.

امام‌ جمعه ماهدشت در بخش دیگری به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ ایمان، اعتماد و امید در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: هرکسی و هر مجموعه و جریانی که به «ایران، منافع ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت کشور و عزت ملی» علاقه‌مند است، باید همه سعی خود را در تقویت «ایمان» و «امید» مردم و جامعه به کار گیرد.

وی افزود: دسته اول مخاطبان بیانات مقام معظم رهبری مسؤولان کشور هستند در سه قوه و بعد مردم عزیز،؛ مسؤولین با کار جهادی، با اولویت قرار دادن شعار سال، با نگاه ویژه به مسئله خدمت به مردم، با اقدامات زیر بنایی فرهنگی و اجتماعی، می‌توانند پمپاژ ایمان و امید در جامعه داشته باشند.

خطیب نماز جمعه اظهار کرد: همین موشک فتاح را که رونمایی کردند، این نتیجه اقدام و فعالیت و کار جهادی است، این هم به ایمان مردم کمک می‌کند و هم امید را زیاد می‌کند، ایمان به خدا که وعده نصرت مؤمنین را داده، ایمان به دین اسلام که معارف دین ما را به سمت خودباوری و تکیه بر توان و دانش خود هدایت می‌کند، یعنی این اسلام است که فضا را برای ما باز کرده والا حکومت دست نشانده پهلوی که دغدغه ای در این حوزه نداشت و اساسا آمریکا نمی‌گذاشت وارد این عرصه‌ها شود.

رادمرد با تاکید بر اینکه اقداماتی که براساس اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند باید در دستورکار مسؤولان ثرار بگیرد، ادامه داد: اقداماتی همچون اقتصاد مقاومتی که در زمانی که مطرح شد نه تنها عمل نکردند که نسخه بدل آن را هم زدند و آنرا عملیاتی کردند و هیچ نتیجه ای جز عقب ماندگی برای کشور و ملت نداشت آن برجام کذایی که حالا که بوی انتخابات به دماغشان خورده، باز دارند همان فضا را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف ما این نیست موافق یا مخالف یک جریان سیاسی حرف بزنیم، داریم از یک انحراف و تحریف حرف می‌زنیم که مملو از اندیشه مخرب غربی است و با گله‌های رهبر معظم انقلاب از اقدامات دهه ۹۰ در حوزه اقتصادی و حوزه‌های سیاست دیپلماسی آن دوره و همچنین آثار برجای مانده در اقتصاد ما از آن دوره، انسان پی به اشتباه بودن آن اندیشه می‌برد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه