مناقصه فاضلاب شهر بوشهر با اعتبار 3 هزار میلیارد تومان انجام شد

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از برگزاری مناقصه پروژه فاضلاب جنوب شهر بوشهر به ارزش 3 هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد استان بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست با محیط‌بانان استان بوشهر اظهار داشت: در مکان‌هایی مانند منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی سیستم‌های تنظیم‌‌گر محیط‌زیستی را آنگونه که باید و شاید اعمال نکرده‌اند. 

وی افزود: کشور نیازمند درآمد آن برای چرخیدن اقتصاد است و به این موضوع فکر نشده که می‌تواند آسیب‌های آن به نسبت سودش بیشتر باشد. هم اکنون این صنعت در استان بوشهر نفعی دارد که ما نمی‌توانیم از آن بگذریم و باید تلاش شود تا آسیب‌های زیست محیطی آن را کاهش داد.

جمیری ادامه داد: باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم ولی نیاز است که وجوه زیست محیطی آن را نیز مراعات کنیم. بنابراین نباید مانع از اصل سرمایه گذاری در صنایع شد بلکه باید راهکاری تدبیر کرد تا با کمترین آسیب به محیط زیست زمینه استقرار واحدهای تولیدی فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم برخی از آسیب‌های زیست محیطی را ناشی از ضعف مدیریتی در استان بوشهر دانست و بیان داشت: یکی از مشکلات مکان‌های تخلیه پسماند شهری است. اگر مدیران ما به خوبی و به موقع تدبیر می‌کردند این مشکلات بوجود نمی‌آمد. این موضوعی است که در دنیا و کشور ایران انجام می‌شود اما متاسفانه شاهد عادی شدن مشکل در نگاه مسؤولان هستیم.

عبدالکریم جمیری با اشاره به طرح موضوع آلودگی‌های نفتی در خشکی و دریا توسط محیط‌بانان، اعلام داشت: متاسفانه به این موضوع کمتر از مسائل دیگر توسط مسؤولان محیط زیست استان پیگیری شده است. بعنوان عضو کمیسیون انرژی مجلس جلسات متعددی با مدیران نفتی و وزیر نفت دارم و در صورت طرح بموقع آن می‌توانستیم به صورت جدی مطرح و امتیازات خوبی کسب کنیم.

وی تاکید کرد: این امتیازت می توانست بعضی از کمبودها و کاستی‌هایی های محیط‌بانان را که اشاره شد جبران کند. 

این مقام مسؤول با انتقاد از نحوه هزینه اعتبار حق آلایندگی بیان داشت: نباید اعتبار حق آلایندگی صرف کار دیگری غیر از رفع آلایندگی شود و با آن جاده‌ها و کوچه‌ها را آسفالت کرد. باید این اعتبارها صرف تجهیزاتی شود که بتوان آلایندگی را کنترل کرد.

عضو مجمع نمایندگان بوشهر از تمرکز خود بر روی استقرار آبفا در خارگ خبر داد و تصریح کرد:  مجوز استقرار آبفا در جزیره خارگ صادر شده و در جلسه‌ای که هفته گذشته با مدیرعامل این شرکت در تهران داشتم بر روی این موضوع تاکید کردم. طبق وعده شرکت ملی نفت ایران 150 میلیارد تومان بعد از استقرار آبفا در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد تا سیستم آب و فاضلاب شهری را اصلاح کند.

عبدالکریم جمیری با اعلام اینکه مناقصه فاضلاب جنوب شهر بوشهر صورت گرفته، بیان داشت: یکی از مواردی که به شدت پیگیر آن بودیم و بر روی وزارت نیرو فشار آوردیم فاضلاب جنوب شهر بوشهر است که خوشبختانه مناقصه آن برگزار شده است. این طرح حدود ۲۳۰ تا ۲۴۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب آن است و 3 هزار میلیارد اعتبار در ابتدا پیشبینی شده که قرار است در سه سال و در 2 بخش همزمان اجرایی شود.

پایان خبر/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه