امام جمعه پردیس: احتکار واحدهای خالی یکی از عوامل افزایش اجاره بها است

امام جمعه پردیس گفت: یکی از مسائل شهرستان که مستاجرین را تحت فشار قرار داده احتکار واحد های خالی است که عده ای سرمایه دار و عده‌ای دلال در این زمینه همدست هستند و قیمت ها را دل بخواهی بالا می برند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: رهبر حکیم ما عمل به دو عنصر ایمان و امید را باعث ادامه راه امام(ره) دانستند که عامل اصلی غلبه بر تمام مشکلات و غلبه بر دشمنان خبیث است.

وی گفت: چون هدف اصلی دشمنان، تضعیف ایمان مردم و خاموش کردن شعله امید در دل‌های ملت ایران است
و این را باید بدانیم که این دو عنصر ایمان و امید تأثیرات متقابلی نسبت به همدیگر دارند.

حجت الاسلام حسینی افزود: در طراحی اغتشاشات سال گذشته دشمن با تمام امکانات آمده بود و عده ای خائن، اراذل و اوباش و عده‌ای ناآگاه و غافل داخلی را هم همراه خود کردند تا با این روش ملت ایران را به خدمت بگیرند اما ایمان و امید ملت ایران سیلی محکمی بر صورتشان زد.

امام جمعه پردیس با اشاره به مشکلات معیشتی و گرانی، ادامه داد: دشمن مشکلات معیشتی، تورم و گرانی را به رخ مردم می‌کشد تا آنها را ناامید کند و باید بدانیم تمام مشکلات قابل رفع است و به توفیق الهی برطرف خواهد شد و در کنار مشکلات، پدیده‌های امیدآفرینِ بسیار و پُرشماری در کشور وجود دارد که بدخواهان نمی‌خواهند این پدیده‌ها دیده شوند.

وی با اشاره به ساخت موشک فراصوت فتاح که اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای است، ابراز کرد: با حضور رییس جمهور، فرمانده کل سپاه، فرمانده هوافضای سپاه و سایر مقامات دفاعی کشور از موشک فراصوت(هایپرسونیک) فتاح رونمایی به عمل آمد و انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه اقتدار ایران قوی، آمریکا را منزوی می‌کند، اذعان کرد: آمریکا سالیان بسیاریست که در تلاش است تا ایران را منزوی کند و ملت ایران را به زانو دربیاورد و با کمک کشورهای هم‌پیمانش اهداف شوم خود را در منطقه دنبال کند اما امروز ایران در اوج محبوبیت و اقتدار قرار دارد و در مقابل آمریکا در نزد کشورهای منطقه حتی هم‌پیمانان خود بی‌اعتماد و منفور شده است.

وی ضمن تقدیر از دولت بابت تعیین و تکلیف خانه های خالی، بیان کرد: سالهاست فریاد می زنیم که یکی از مسائل شهرستان که مستاجرین را تحت فشار قرار داده احتکار واحد های خالی است که عده ای سرمایه دار و عده‌ای دلال در این زمینه همدست هستند و قیمت ها را دل بخواهی بالا می برند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: طبق اخبار بیشترین خانه خالی در تهران و در شهرهای جدید است که دولت ورود کرده و امیدوارم در ساماندهی خانه های خالی کوتاه نیاید و تا رفع کامل مسئله جهاد کرده تا گشایشی در مسکن برای کسانی که فاقد مسکن هستند ایجاد شود.

امام جمعه پردیس افزود: همین پیگیری ها و انتشار آنها در قیمت مسکن تاثیر بسیار خوبی گذاشته است و اگر کاملا عملیاتی بشود قطعا اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی صنایع دستی، تاکید کرد: لزوم حمایت از صنایع دستی شهرستان هم با ارائه تسهیلات و ایجاد بازار فروش مناسب در دستور کار قرار بگیرد تا از این طریق هم بازار صنایع دستی رونق پیدا کند و هم عاملان و کار آفرینان معیشت خود را تامین کنند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه