مسؤولان از گلیم بافان شهرقدس حمایت کنند

خطیب نماز جمعه شهرقدس گفت: حدود ۲ هزار گلیم باف در شهرقدس فعالیت دارند که تولیدات آنها قابل رقابت در بازارهای جهانی است که لازم است مسؤولان با برپایی نمایشگاه دائمی از آنها حمایت کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرقدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و زیست مومنانه اظهار کرد: مومنین دعوت و فرمان خدا را از دل و جان پذیرا هستند و نماز را اقامه و دیگران را به آن سفارش می‌کنند اما بعضی افراد مداومت به نماز ندارند و نظم، استمرار و حضور قلب را رعایت نمی‌کنند و کسی که نماز را سبک بشمارد از امت پیامبر اسلام نیست و برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی و برکت زندگی باید به نماز اول وقت و جماعت توجه کرد.  

وی گفت: در راستای زیست مهربانانه جلوه‌هایی از مهربانی در نماز جمعه ایجاد شده و با کمک نمازگزاران ایستگاه مهربانی با جمع آوری درب‌های پلاستیکی برای کمک به افراد کم‌توان و خرید ویلچر جهت مشارکت اجتماعی و پاکی محیط زیست ایجاد خواهد شد که پیش از این نیز در چند مدرسه اجرا شده بود.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به روز زیارتی امام رضا(ع) و توجه به امام مهربانی‌ها افزود: هرکس دوست دارد روز قیامت با روی گشاده و بشاش خدا را ملاقات کند ولایت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) را بپذیرد و روز دحوالارض نیز روز شروع رحمت الهی و روز پیوند با امام زمان(عج) است. 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری امام راحل ادامه داد: ایمان و امید عامل ایجاد موفقیت، تحولات و حرکت مردم بود و تقویت ایمان و امید وظیفه همه معلمان، اساتید، مسوولان، خانواده، فعالان رسانه و فضای مجازی است.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به اینکه مسوولان وظیفه دارند در فرزندآوری و جلوگیری از پیری جمعیت و بخش مسکن و ازدواج وظیفه خود را عمل کنند، گفت: موشک فراصوت فتاح نمادی از شعار ما می‌توانیم است که با همت جوانان ایرانی ساخته شد و دشمن اذعان ناتوانی ساخت آن را دارد اما عده‌ای حمایت‌ها و ایثارهای حاج قاسم سلیمانی را ندید گرفته و خسارت‌هایی به بار می‌آورند و نام شهید سلیمانی کابوسی برای دشمن شده است. 

وی تاکید کرد: افرادی از داخل، دنبال فضاسازی نادرست برای انتخابات هستند تا مشارکت مردم کاهش یابد اما مردم بصیر و دشمن شناس امسال نیز در اجتماعات سرنوشت ساز شرکت کرده و پاسخ کوبنده‌ای به دشمن خواهند داد. 

امام جمعه شهرقدس با اشاره به روز ملی صنایع دستی و برپایی نمایشگاهی در مصلی اشاره کرد: حدود ۲ هزار گلیم باف در شهرستان قدس فعالیت می‌کنند و این شهرستان قطب گلیم بافی در کشور است و هنر آنها در بازارهای خارجی قابل رقابت است و لازم است مسوولان از این هنرمندان حمایت کنند و آنها را از مسائل بیمه‌ای و تسهیلات بانکی بهره‌مند کرده و نمایشگاه و فروشگاه دائمی برای آنها ایجاد شود. 

حجت الاسلام جوکار ادامه داد: باتوجه به هزینه بالای اجاره مسکن بهتر است برخی مالکان مراعات بیشتری کرده و وضعیت مستأجران و گرانی‌ها را بسنجد و رعایت کنند.

پایان پیام/۶۷۰۷۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه