رفع مشکلات اقتصادی اولویت مسئولان باشد

امام جمعه سنندج با تاکید براین نکته که رفع مشکلات اقتصادی اولویت مسئولان باشد، گفت: کشورمان ایران اسلامی دارای منابع خدادادی فراوانی است، دولتمردان باید از همه ظرفیت‌ها برای داشتن اقتصادی قوی استفاده کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: معیشت و مسکن دو دغدغه اصلی جامعه امروز ما را تشکیل می دهد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی جامعه را رنج می دهد، گفت: رفع مشکلات معیشتی به عنوان یک ضرورت مهم باید در اولویت دولت باشد، دولتمردان در این راستا به صورت جدی وارد عمل و چاره‌اندیشی کنند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: تامین و ارتقای امنیت اقتصادی و معیشت مردم از ضروریات است، با همدلی بین مردم و مسئولان همه باید در مسیر تحقق ایران قوی به لحاظ امنیتی، اقتصادی، نظامی و غیره که الگوی جهانی باشد تلاش کنیم.

وی افزود: کشورمان ایران اسلامی دارای منابع خدادادی فراوانی است، دولتمردان باید از همه ظرفیت‌ها برای داشتن اقتصادی قوی استفاده کنند.

مسکن و اشتغال دو دغدغه اصلی در جامعه

امام جمعه سنندج تصریح کرد: ایران اسلامی از لحاظ توانایی نظامی، اقتصادی، منابع خدادادی، ظرفیت و استعداد، بصیرت و نیروی انسانی توانمند بی همتا بوده این ظرفیت ها را باید با دلسوزی و تلاش و کار بیش از پیش شکوفا کنیم.

ماموستا رستمی تصریح کرد: مهیا کردن مسکن برای اقشار ضعیف به ویژه جوانان از نکات مهمی است که باید به صورت ویژه در برنامه ریزی و تصمیم گیری مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه بالا بودن اجاره مسکن و نبود قدرت خرید مسکن به سد بزرگی در مسیر تشکیل زندگی مشترک جوانان تبدیل شده اس، نیاز است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه برنامه ریزی در این حوزه به افزایش نرخ ازدواج کمک خواهد کرد، عنوان کرد: بیکاری و نبود اشتغال پایدار از دیگر مشکلات جامعه به ویژه نسل جوان است این حوزه نیاز به چاره اندیشی و برنامه ریزی جدی از سوی مسئولان دارد.

ماموستا رستمی اذعان کرد:دولتمردان و متولیان امر با همفکری و تعامل نخبگان و صاحب نظران زمینه تقویت اقتصاد و رفع مشکلات معیشتی، ایجاد اشتغال پایدار را با بهره گیری از ظرفیت های مختلف استان فراهم سازند.

دولتمردان به فکر رفع تنگناهای اقتصادی مردم باشند

وی خاطرنشان کرد: مردم از لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند، امنیت سلامت جامعه و کمک به اقشار ضعیف ناتوان از پرداخت هزینه‌های درمانی از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان و دولتمردان قرار گیرد.

امام جمعه سنندج نقش بانک ها در رفع مشکل اشتغال و مسکن را قابل توجه دانست و گفت: بانک‌ها باید با آسان کاری و آسان سازی در پرداخت تسهیلات کم بهره به جوانان زمینه ایجاد اشتغال پایدار و ازدواج را در جامعه فراهم سازند.

بهره گیری از ظرفیت جوانان متخصص در مسیر توسعه کردستان

به گفته وی، بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه و آبادانی امری ضروری است و این مهم در کنار اشتغالزایی برای جوانان مانع هدر رفت سرمایه‌های جوان می‌شود.

وی تصریح کرد: مرز و کشاورزی و صنعت گردشگری سه ضلع و شاهراه اصلی توسعه همه جانبه کردستان است باید از این بستر و ظرفیت های خدادادی به نحو احسن استفاده شود.

وی افزود: رسیدگی به مراکز علوم دینی و اماکن متبرکه و اجرای عدالت اجتماعی در تمام بخش ها و زوایا ملاک حرکت مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه