مسئول کانون مداحان: تأکید ویژه ما اهمیت دادن به سنت‌های اصیل بومی در استان‌هاست

احمد واعظی گفت: در همه استان‌ها تاکید ویژه ما بر اهمیت دادن به سنت ها و فرهنگ های اصیل بومی است و از مداحان و شاعران کهگیلویه و بویراحمد می خواهیم که به شعر و مداحی متناسب با فرهنگ این استان اهتمام بیشتری بورزند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاسوج، مسئول کانون مداحان کشور در سفری دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع مداحان این استان حضور یافت.

احمد واعظی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مداحان استان کهگیلویه وبویراحمد، مداحی را امری معنوی خواند و  گفت: مداحی بافطرت انسانها در ارتباط است و‌ هر چقدر اشعار و الحانی که مداحان برای عرض ارادت به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام انتخاب می کنند مخلصانه تر و برآمده از صفای دل باشد ماندگارتر بوده و قطعا چنین اثری، مهر تأیید ذوات مقدس معصومین علیهم السلام را به همراه خواهد داشت.

مسئول کانون مداحان کشور افزود: برای نمونه بین آثار زیادی که برای حضرت رضا علیه السلام اجرا شده‌ می بینیم شعر و سبک "آمدم ای شاه پناهم بده" مرحوم کریمخانی یا سبک صلوات خاصه مرحوم انصاریان ماندگار شد که این قطعا برآمده از اخلاص و نیت پاک آنها بوده است.

 واعظی با اشاره به فرهنگ ها و سنت های خاص استان عنوان کرد: در همه استان‌ها تاکید ویژه ما بر اهمیت دادن به سنت ها و فرهنگ های اصیل بومی است و از مداحان و شاعران این خطه می خواهیم که به شعر و مداحی متناسب با فرهنگ این استان اهتمام بیشتری بورزند.

وی در پایان صحبت هایشان دو بیت شعر به مردم ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیم کرد: 

در باغ قلب ما گل احساس فاطمه است/ لبریز عشق حیدر و عباس فاطمه است/ پر کرده یاس دامن این شهر را ولی/ یاسوج غرق عطر گل یاس فاطمه است.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار مداحان و ستایشگران استان به مدح و ستایش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداختند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه