دشمن با بزرگنمایی تورم به دنبال گسترش ناامیدی در جامعه است

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه دشمنان با تمام توان به نبرد آمده تا ایمان و امید را از ما بگیرند، عنوان کرد: دشمن با بزرگ نمایی تورم و گرانی به دنبال گسترش ناامیدی در جامعه است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین سالگرد رحلت امام راحل، عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر ادامه دادن راه امام(ره) تاکید کردند و فرمودند:« باید از میراث و ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی حفاظت کنیم، همچنین تحولاتی که امام در ایران، امت اسلامی و جهان ایجاد کرد را دنبال کنیم».

 وی با بیان اینکه پیروی از امامین انقلاب اسلامی ترویج امید و ایمان را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند:«هر کسی دوستدار ایران است و منافع ملی را برایش مهم است، همچنین به دنبال بهبود اقتصادی است، باید ایمان و امید را در بین مردم ترویج دهد».

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه دشمنان با تمام توان به نبرد آمده تا ایمان و امید را از ما بگیرند، عنوان کرد: دشمن با بزرگ نمایی تورم و گرانی به دنبال گسترش ناامیدی در جامعه است.

شاهرخی در ادامه به پیگیری مطالبات مردمی اشاره و با بیان اینکه حدود ۴۰ نفر از مقامات کشوری را در ۲ دولت ملاقات کرده‌ام و مشکلات و سختی‌های کشور را به آنها منعکس کرده‌ام، گفت: آینده برای لرستان روشن است و قطعا با همراهی مردم و جوانان روزهای سخت را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به اینکه دشمن با امپراتوری تبلیغات خود به دنبال القا ناامیدی در جامعه است، اما در این روزهای سخت پدیده‌های امید آفرین در همین استان زیاد است، خاطرنشان کرد: دلسوزان و فرهیختگان باید این رویدادها را به مردم اطلاع رسانی کنند.

شاهرخی عنوان کرد: دشمنان با رحلت امام خمینی (ره) تحلیل کردند: که انقلاب اسلامی فرو پاشیده می‌شود، چون با مبانی دینی و انقلابی آشنا نبودند.

وی تاکید کرد: اما رهبر انقلاب پرچم برافراشته اسلام را بر دست گرفت و امروز ایران مقتدر در منطقه و جهان تاثیرگذار است. معادلات بین المللی هیچ گرهی بدون حضور ایران باز نمی‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه اولویت اول مردم پس از اهتمام به امور دینی و فرهنگی اشتغال، مسکن و ازدواج است، تاکید کرد: مسوولان امسال باید در خدمت رسانی به مردم و ایجاد اشتغال پایدار متفاوت با سال‌های گذشته عمل کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه جذب نیرو به صورت حجمی، قراردادی و شرکتی باید با ضابطه و از طریق اطلاع رسانی عمومی انجام شود، گفت: جذب نیرو نباید از راه توصیه، سفارش، تبعیض روابط قومی، خویشی، جناحی و داد و ستد حزبی انجام شود، بلکه باید در جذب نیرو عدالت و انصاف رعایت شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد : باید اعتراف کرد در این چندین دهه اخیر در استان ما جذب نیرو به اشکال مختلف از جمله، ضوابط، سفارش و توصیه انجام شده است.

وی افزود: بارها بر جذب نیرو از طریق ضابطه تاکید کرده‌ایم، اما متاسفانه جذب نیروی بدون ضابطه یا با ضابطه‌ای که سفارشی است مواجه بوده‌ایم، به طوری که امروز در برخی ادارات مانند شهرداری ۵۰۰ یا ۶۰۰ نفر نیروی مازاد وجود دارد.

 امام جمعه خرم‌‌آباد گفت: مازاد نیرو باعث شده اعتباری که باید صرف خدمت رسانی به شهروندان شود، صرف حقوق افرادی شود که غیرقانونی وارد ادارات شده‌اند، حتی برخی از ادارات برای پرداخت حقوق مجبور به دریافت تسهیلات شده‌اند.

شاهرخی با بیان اینکه ورود افراد متخصص در بدنه ادارات ضروری است و خدمت رسانی در تراز انقلاب اسلامی به مردم باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: سازمان بازرسی کشور به مسئله جذب نیروی بدون ضابطه ورود کرده و با مسببان این وضعیت برخورد قانونی انجام دهد.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد‌ تاکید کرد: جذب نیرو به ویژه جوانان مایه مسرت است، اما با راه و شیوه قانونی نه اینکه با سفارش وزیر، کارشناس وزیر و دیگری مدیر مجبور شود به خواسته آنها تن بدهد، چون عمل پسندیده ای نیست. 

وی اظهار کرد: مدیری شجاع است که نام‌های توصیه شده و سفارشی را برای مردم آشکار کند تا مردم بدانند درخواست کننده این نام‌ها چه کسی است.

امام جمعه خرم‌‌آباد با بیان اینکه هفت هزار نفر از فرزندان ایثارگران و شهدا و هزاران نفر از جوانان ما از بیکاری رنج می‌برند، تاکید کرد: روش غیر قانونی جذب نیروی کار در استان باید برچیده شود، زیرا نظام جمهوری اسلامی، نظامی مردمی و برای برقراری عدالت است و‌ نباید کسی امتیاز و برتری داشته باشد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: دستگاه امنیتی وضعیت جذب نیرو را به مسوولان سه قوه اطلاع دهند، من هم مصمم هستم که شیوه غیرقانونی جذب نیرو در استان برچیده شود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه