نشاط اجتماعی در برنامه‌های اوقات فراغت برجسته شود

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت:  به منظور افزایش نشاط اجتماعی بین دانش‌آموزان، ایجاد مدیریت یکپارچه فرهنگی و تربیتی در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت مد نظر باشد.

محمود نقوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در همدان با بیان اینکه متولی اصلی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی حوزه پرورشی است اظهار کرد: برای فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان طالب استفاده از برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش هستند افزود: این موضوع فرصت و ظرفیت بزرگی را در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت قرار می‌دهد تا با ارائه برنامه‌های پربار، سطح نشاط اجتماعی در بین آینده‌سازان ایران اسلامی را ارتقا ببخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان از برگزاری جلسات مشترک بین حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش درخصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد و گفت: این مهم زمینه‌ساز افزایش هم افزایی به منظور استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر است تا موانعی چون بودجه و امکانات نتواند مانع از تحقق اجرای برنامه‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان، توجه به اوقات فراغت معلمان، فرهنگیان و خانواده‌های آنها نیز بسیار مهم است چراکه توجه به رفاه و تفریح پرسنل و خانواده‌های آنها کیفیت انجام وظایف محوله را ارتقا خواهد داد.

نقوی با بیان اینکه این موضوع نوعی سرمایه‌گذاری و زمینه ساز افزایش بهره‌وری، بهتر شدن روحیه و انگیزه کارکنان خواهد شد اضافه کرد: بر ضرورت ایجاد مدیریت یکپارچه تربیتی و فرهنگی در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تاکید داریم.

وی متذکر شد: برای برنامه ریزی صحیح در اجرای این مهم باید تمامی حوزه‌ها، همکاران و ادارات مرتبط با آموزش و پرورش با همفکری و مساعدت خود باعث ارتفاء کیفیت این برنامه‌ها شوند.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/


دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه