موشک هایپرسونیک فتاح موجب صلح پایدار می‌شود

امام جمعه همدان گفت: موشک هایپرسونیک ایرانی فتاح هم امنیت را تضمین می‌کند و هم موجب صلح پایدار می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه موشک‌های ابرفراصوت نیروی هوافضای سپاه پاسداران ضمن اینکه دنیا را مبهوت قدرت‌نمایی ایران اسلامی کرد دشمنان را مرعوب و محاسبات آنها را بر هم زد اظهار کرد: این دستاورد هم امنیت ما را تضمین می‌کند و هم باعث صلح پایدار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که بسیاری از سردمداران آن زبان زور را می‌فهمند در ادامه به جنایات غرب پرداخت و گفت: طی بررسی ۲۰۰ سال گذشته به ویژه قرن ۲۰ و پس از جنگ جهانی اول حدود ۱۰ میلیون نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند، در جنگ جهانی دوم نیز که گسترده‌ترین جنگ قرن ۲۰ بود متفقین ۶۱ میلیون نفر کشته دادند که ۴۵ میلیون نفر غیر نظامی بودند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه از متحدین در جنگ جهانی دوم ۱۲ میلیون نفر کشته شده که ۴ میلیون نفر غیر نظامی‌اند تصریح کرد: بنا بر آمارهای قرن ۲۰، ۱۸۷ میلیون نفر در جنگ‌های مختلف کشته شدند، بنابراین این سئوال پیش می‌آید که در این دنیا سردمداران و مستکبران تغییر کرده‌اند؟ پاسخ این است خیر.

وی ادامه داد: گاهی مواقع قدرت نظامی کشور از سوی برخی زیر سئوال می‌رود در حالی که در دنیایی که خطرناک‌تر شده و تسلیحات نظامی پیشرفته‌تر و بیشتر چون کلاهک‌های هسته‌ای وجود دارد و اگر کشوری ضعیف باشد زیر پای قلدرها نابود می‌شود، عقل حکم می‌کند از ابزار پیشرفته دفاع از خود برخوردار باشیم.

شعبانی تاکید کرد: اینکه عنوان می‌شود دنیا، دنیای مذاکره است نه موشک، با واقعیت‌های میدان سازگاری ندارد، امروز اگر کشوری از نظر نظامی ضعیف باشد یا باید به قدرتمندان باج دهد یا نابودش می‌کنند همانطور که در قرن ۲۰، تعداد ۱۸۷ میلیون نفر کشته شدند، اینها واقعیت‌های تاریخی است.

وی با تاکید بر اینکه باید قوی شد چراکه هرچقدر کشور قوی‌تر شود به صلح نزدیک‌تر است و مذاکره بهتری می‌توان انجام داد تصریح کرد: ما دوگانه نداریم که یا موشک داشته باشیم یا مذاکره کنیم، باید قدرت پیدا کنیم که بهتر مذاکره کنیم.

امام جمعه همدان گفت: ما دوگانه‌ای به نام موشک و معیشت نیز نداریم، اقتدار بیشتر مذاکره بهتر ایجاد می‌کند و میدان قوی‌تر، دیپلماسی بهتر در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما با دنیای عاقلان مواجه نیستیم چراکه مستکبران فقط زبان زور را می‌فهمد گفت: سردمدارانی وجود دارند که متوجه منطق نیستند، بلکه چاقو به دست گرفته و فقط می‌گویند بزن یا می‌زنم. 

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر امنیت نباشد اقتصاد بنا نخواهد شد افزود: معیشت در فضایی تامین می‌شود که امنیت وجود داشته باشد.

وی در ادامه به مساله امید و ایمان مد نظر مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: ناامیدی باعث تلخ شدن زندگی فردی و اجتماعی و هدررفت ظرفیت‌ها می‌شود و کارکردهای اجتماعی و سرمایه‌های آن را از بین می‌برد، در واقع این امید است که در جامعه تحرک ایجاد می‌کند. 

شعبانی اضافه کرد: از افراد یا رسانه‌هایی که به روح کلی حاکم بر جامعه کاری ندارند و تنها منافع سیاسی خود را لحاظ می‌کنند و فقط اخبار منفی را منعکس می‌کنند گلایه دارم.

وی گفت: رسانه‌های دشمن و همسو با آن اخبار مثبت از کشور منعکس نمی‌‌کنند و بر روی اخبار منفی که تلخ و گزنده است تمرکز کرده‌اند، حتی اخباری چون ساخت موشک هایپرسونیک را طوری منعکس می‌کنند که ناامیدی القا کند چراکه تکلیف آنها بر سیاه‌نمایی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سفر ریاست جمهوری احیای واحدهای تولیدی و توسعه زیرساخت‌های کشور را به دنبال داشت یا اخبار دیپلماسی که در معیشت مردم تاثیرگذار است، اتفاقات خوبی است گفت: انعکاس واقعیت‌ها وظیفه رسانه است اگرچه حق دارد نقاط منفی را نیز برای حل مشکل مطرح کند و دیدن آن نقطه قوت و نوعی تدبیر است اما نباید فقط نقاط ضعف را برجسته و یا مواردی را سیاه‌نمایی کرد. 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در راس امیدآفرینی هستند اما فقط آنها متولی این کار نیستند اظهار کرد: یک مسئول کارآمد که مشکل مردم را حل می‌کند، ایجاد امید می‌کند اما آیا آحاد مردم وظیفه ندارند؟ چه میزان روشنفکران، سلبریتی‌ها و فعالان اجتماعی در جامعه امید ایجاد کرده‌اند؟

شعبانی با تاکید بر اینکه در وجود مشکلات افراد غیر مسئول هم مقصر هستند افزود: استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار، کارمند، فعال اجتماعی و... در جامعه موثرند پس ضعف‌های ما برآیند فعالیت آحاد مردم است، به بیان دیگر واقعیت‌های اجتماعی منوط به مسئولیت‌پذیری همه ماست.

وی در ادامه خطاب به مسئولان آموزش و پرورش گفت: مسئولان با آموزش و پرورش همکاری کنند تا اوقات فراغت مطلوبی برای نوجوانان و کودکان تدارک دیده شود، تعطیلات تابستان نباید باعث تعطیل شدن تربیت شود.

پایان پیام/۸۹۰۴۰/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه